کد خبر:93395
پ
سرانه مصرف تخم‌مرغ
دبیر ستاد کشوری ترویج مصرف تخم‌مرغ:

سرانه مصرف تخم‌مرغ به ۱۹۸ عدد در سال رسید

دبیر ستاد کشوری ترویج مصرف تخم‌مرغ با اشاره به تشکیل دائمی این ستاد، از افزایش سرانه مصرف تخم‌مرغ به ۱۹۸ عدد در سال خبر داد.

دبیر ستاد کشوری ترویج مصرف تخم‌مرغ با اشاره به تشکیل دائمی این ستاد، از افزایش سرانه مصرف تخم‌مرغ به ۱۹۸ عدد در سال گذشته خبر داد.

 

*** افزایش سرانه مصرف تخم‌مرغ

 

به گزارش خبرگزاری روستا، دبیر ستاد کشوری ترویج مصرف تخم‌مرغ در همایش روز جهانی تخم‌مرغ با اعلام سرانه مصرف تخم‌مرغ توسط اقدامات ترویجی از ۱۶۰ عدد به ۱۹۸ عدد طی هشت سال گذشته، اظهار داشت:

 این ستاد کشوری به صورت دائمی با هدف افزایش مصرف تخم‌مرغ در کشور و بهبود وضعیت این پروتئین اقتصادی و با کیفیت در سفره غذایی مردم، تشکیل شده است.

 

*** تأثیر مصرف تخم‌مرغ در رفع سوء تغذیه در جامعه

 

دکتر فرزاد طلاکش ادامه داد: با وجود آنکه ایران مقام دهم تولید تخم‌مرغ در جهان را دارد، اما سرانه مصرف تخم‌مرغ همچنان در کشور پایین است و  در زبه ویژه ز، نوجوانان و زنان باردار از جایگاه ضعیفی برخوردار است.

وی درباره اهمیت مصرف تخم‌مرغ اظهار داشت: از با کیفیت‌ترین غذاهای پروتئینی مصرف تخم‌مرغ است که می‌تواند نقش بسیار مهمی در رفع سوء تغذیه در جامعه داشته باشد.

طلاکش افزود: علی‌رغم اینکه عمده چربی تخم‌مرغ که در زرده موجود است از نوع غیر اشباع است و کلسترول آن نقش تاثیر‌‎گذاری در افزایش کلسترول خون ندارد، اما متأسفانه همچنان برخی از پزشکان و کارشناسان تغذیه به کم خوردن تخم‌مرغ توصیه می‌کنند.

وی خاطر نشان کرد: در سال جاری همزمان با روز جهانی این محصول به منظور ترویج مصرف تخم‌مرغ در روزهای ۱۶ و ۱۷ مهر ماه،  در سطح مدارس، ایستگاه‌های مترو تهران و البرز، سرای محلات نسبتا محروم مناطق ۱۹،۱۷،۱۴،۱۳،۱۲،۱۰ و ۲۰ و مناطق محروم استان البرز پیش از ۲۰ هزار بسته تخم‌مرغ آب‌پز شده به همراه نان و آویشن توزیع شده است.

 

به گزارش خبرگزاری روستا، دبیر ستاد کشوری ترویج مصرف تخم‌مرغ ابراز داشت:

از اقدامات دیگر این ستاد، موضوع آشنایی با مزایای تخم‌مرغ و ترویج مصرف آن در کلیه مهد کودک‌های سراسر کشور با همکاری سازمان بهزیستی کشور همچنین انعقاد تفاهم‌نامه آموزشی بین مربیان مهدکودک و سازمان بهزیستی می‌باشد.

 

 

انتهای پیام///

منبع
خبرگزاری روستا
ارسال دیدگاه