کد خبر:93088
پ
امور روستایی فارس
خبرگزاری روستا گزارش می‌دهد

برگزاری نشست کارشناسان عمرانی فرمانداری‌های استان با مدیر امور روستایی فارس

نشست کارشناسان عمرانی فرمانداری‌ها با مدیر کل امور روستایی و شوراهای استانداری فارس برگزار شد.

نشست کارشناسان عمرانی فرمانداری‌های استان فارس با مدیر کل امور روستایی و شوراهای استانداری فارس برگزار شد.

 

*** نشست کارشناسان عمرانی فرمانداری‌های استان

 

به گزارش خبرگزاری روستا، سید کمال پاک فطرت مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری فارس در نشست صمیمی با کارشناسان عمرانی فرمانداری‌های استان گفت:

استانداری و تمام فرمانداری‌ها به عملکرد عمرانی خود افتخار می‌کنند و به آن می‌بالند.
 
پاک فطرت مدیرکل امور روستایی فارس، ضمن تقدیر از فعالیت‌های کارشناسان عمرانی فرمانداری‌های استان ، گفت:
انتظار ما در استانداری فارس از شما دقت لازم و نظارت دقیق تر برروند اجرایی کارهای عمرانی دهیاری‌ها از جمله انتخاب پیمانکاران، عقد قراردادها، تفاهم نامه‌ها و نظارت بر انجام پروژه‌های دهیاری‌ها و نیز نظارت عالیه بر پروژه‌های دستگاه‌ها می‌باشد.
 
 

*** دقت در هزینه کرد درست پروژه‌ها

 

 
وی در ادامه ضمن اشاره به اینکه دقت در هزینه کرد صحیح و نظارت بر انجام درست پروژه‌ها باعث جلوگیری از مشکلات احتمالی بعدی می‌شود بیان داشت:
ماهیت اصلی اداره کل امور روستایی و شوراهای استانداری برگزاری کلاس‌های توجیهی و آموزشی به علاوه تقسیم تسهیلاتی است که دولت ارائه کرده و نظارت از طریق شما در خصوص موارد عمرانی صورت می‌پذیرد.
 
دفتر امور روستایی خواستار نظارت هرچه دقیق تر و بیشتر شما و مجموعه همکارانتان در مورد تسهیلات ارائه شده برای انجام پروژه‌ها از جانب این دفتر به شهرستان‌ها می‌باشد.
ما نیز بر این نکته واقف هستیم که امکانات و ابزارهای لازم در شهرستان‌ها شاید در سطح مطلوب موجود نباشد و تعداد ماموریت‌های محوله بعضا بسیار زیاد است اما می‌طلبد که شما ساز و کارهای لازم برای نظارت خوب و دقیق‌تر را بیندیشید و کمی و کاستی‌ها را به ما متذکر شوید تا از طریق فرمانداران یا مسئولان ذیربط پیگیری کنیم.
 
 
 

*** آگاهی بخشی به دهیاران

 

 
مدیرکل دفترامور روستایی و شوراهای استانداری فارس ادامه داد:
با شناختی که شما در مجموعه فرمانداری‌ها از دهیاران و دهیاری‌ها دارید افراد نخبه آن‌ها را به این دفتر معرفی کنید.
نکته حائز اهمیتی که وجود دارد و صورت گرفته به دلیل عدم اطلاع رسانی و عدم آگاهی مناسب یا عدم دانش لازم در شوراها و دهیاری‌ها است که یک مسابقه آسفالت راه افتاده بود که متاسفانه هنوز هم ادامه دارد و بسیاری از دهیارانی که به این دفتر مراجعه می‌کنند نگاهشان فقط این است که یک معبر یا کوچه را آسفالت کنند، غافل از اینکه اصالت روستا و دهیاری به این نیست البته مشکل از عدم آگاهی دهیاران نسبت به وظایف خودشان است که نیاز است شما عزیزان با توجه به وضعیت منطقه، اقلیم و نیازهای آن ها وظایف این دهیاران زحمتکش را به آنها متذکر شوید.
 

 

*** کارشناسان فنی جنبه نظارتی خود را فراموش نکنند

 
 
پاک فطرت در پایان ضمن تشکر دوباره از کارشناسان عمرانی فرمانداری‌های استان گفت: کارشناسان فنی به هیچ عنوان جنبه نظارتی خودشان را در شهرستان‌ها فراموش نکنند و حتماً به این قضیه توجه داشته باشید که بخش عمده‌ای از بیت المال این مردم دست شماست و کوچکترین قصور سهوا یا عمدا باعث از بین رفتن بخش عمده‌ای از آن می‌شود.
 
من از کارشناسان این دفتر خواهشمندم که نظرات، انتقادات و پیشنهادات شما همکاران را کتبا تاحصول نتیجه  به بنده منتقل کنند تا بتوانیم از ظرفیت و تخصصی که شما عزیزان دارا هستید استفاده کنیم.
 
وی افزود: تابلوی عملکردی یک استانداری و فرمانداری معاونت عمرانی آن است که اقدامات آن قابل مشاهده می‌باشد و خط و به راحتی قابل ارزیابی است ولی در حوزه‌های دیگر شاید به این میزان و وضوح نتوانند اندازه گیری شوند، اما تمام اقدامات شما قابل رویت برای مردم است.
 
به گزارش خبرگزاری روستا، مدیرکل دفترامور روستایی و شوراهای استانداری فارس در پایان گفت:
ما همچنین مفتخریم که استانداری و تمام فرمانداری‌های سطح استان، به عملکرد عمرانی خود می‌بالند و این دلیلی بر اهمیت و تلاش‌های یک به یک شما می‌باشد.
 
 
 
 

انتهای پیام///

منبع
پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس
ارسال دیدگاه