کد خبر:90450
پ
آتش جنگلها

۹۵ درصد حریق‌ جنگل‌ها و مراتع، عامل انسانی دارد

خسارت‌های حاصل از حریق جنگل‌ها و مراتع امروز به حدی است که موجب کوچ انسان‌ها از روستاها و شهرها و تخلیه سکونت‌گاه‌های زیستی شده است.

خسارت‌های حاصل از حریق جنگل‌ها و مراتع امروز به حدی است که موجب کوچ انسان‌ها از روستاها و شهرها و تخلیه سکونت‌گاه‌های زیستی شده است.

 

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا و عشایر ایران، فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در جریان تشکیل کارگاه بین‌المللی «اطفای حریق در مراتع و جنگل‌ها» که در مرکز آموزش و توانمندسازی جوانشیر واقع در کرج برگزار شد، اظهار کرد:

اخبار مخاطره‌آمیز با توجه با تغییرات اقلیمی و بروز آتش‌سوزی‌ها و خطاهای انسانی زیاد شده است.

 

*** خسارت زیاد حاصل از حریق جنگل‌ها و مراتع

 

وی ادامه داد: خسارت‌های حاصل از حریق جنگل‌ها و مراتع امروز به حدی است که موجب کوچ انسان‌ها از روستاها و شهرها و تخلیه سکونت‌گاه‌های زیستی شده است.

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت:

برای کاهش مخاطرات زیست‌محیطی بهره‌گیری از دانش و فنّاوری و آموزش نیروی انسانی اهمیت زیادی دارد.

سبزعلی اضافه کرد: آسیب‌شناسی، آموزش و انجام عملیات انسانی و فرهنگ‌سازی در خصوص انجام اقدامات لازم کنترلی اطفای حریق جنگل‌ها و مراتع بسیار مهم است.

وی بیان کرد: امروز نیازمند منابع طبیعی هستیم و باید به دستاوردهای درست و منطقی برسیم در غیر این صورت زمین مناسبی برای ادامه حیات نخواهیم داشت.

*** کاهش ۵۵ درصدی حریق جنگل‌ها و مراتع طی سال گذشته

 

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت:

مدیریت جامع محور برای کاهش خسارت در حوزه منابع طبیعی دنبال می‌شود، چون با برخورد قهری نمی‌توان به کارآمدی کافی در این راستا رسید بلکه باید کاری کنیم که مردم در این اقدامات با ما همسو باشند.

سبزعلی با اشاره بااینکه کاهش ۵۵ درصدی حریق مراتع و جنگل‌ها طی سال گذشته، افزود:

طبق آمارهای کنونی باز کاهش۵۰ درصدی مواجه هستیم.

وی با اشاره به ۸۰۰ ساعت پرواز عملیات اطفای حریق، گفت:

بیشترین حریق جنگل‌ها در منطقه زاگرس به وقوع پیوسته است.

*** ۹۵ درصد حریق‌ جنگل‌ها و مراتع عامل انسانی دارد

 

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور تأکید کرد:

۹۵ درصد حریق‌های حادث‌شده در جنگل‌ها و مراتع عامل انسانی دارد و طبق آمار مشخص است که ۷۵ درصد این آتش‌سوزی‌ها بر اساس عوامل انسانی غیرعمدی و سهوی است. 

به گزارش خبرگزاری روستا، فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در بخش دیگری به فعالیت ۶۰ هزار همیار طبیعت اشاره کرد و گفت:

درصدد هستیم اطلاع‌رسانی حریق مراتع در سراسر کشور از طریق فناوری‌های جدید باشد، همچنین فعالیت دیده‌بان‌ها برای کنترل بیشتر در دستور کار است.

انتهای پیام///

منبع
خبرگزاری مهر
ارسال دیدگاه