کد خبر:89857
پ
واحدهای تولیدی روستایی
معاون روستایی رئیس جمهور خبر داد:

معافیت مالیاتی برای واحدهای تولیدی روستایی

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور با حضور در کارگروه تخصصی اشتغال استان سیستان و بلوچستان از معافیت مالیاتی برای واحدهای تولیدی روستایی تا ۵ سال خبر داد.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور با حضور در کارگروه تخصصی اشتغال استان سیستان و بلوچستان از معافیت مالیاتی برای واحدهای تولیدی روستایی تا ۵ سال خبر داد.

 

*** معافیت مالیاتی برای واحدهای تولیدی روستایی

 

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا و عشایر ایران، ابوالفضل رضوی با اشاره به این موضوع، اظهار داشت:

کلیه واحدهای مناطق روستایی تا پنج سال مالیاتشان بر اساس صفر درصد محاسبه می‌شود که این موضوع، امتیاز بزرگی برای واحدهای روستایی اشتغالزا محسوب می‌شود.

 

*** حرکت جمعی عامل پویایی اقتصاد

 

معاون توسعه روستایی ریاست جمهوری، جمع‌باوری را یکی از عوامل پویایی اقتصاد دانست و اظهار داشت:

امکان ندارد با فردگرایی به نتیجه مورد نظر دست پیدا کنیم، حتی انقلاب نیز با حرکت و حمایت جمعی به ثمر رسید.

 

رضوی در ادامه با تاکید بر اینکه بدون مشارکت مردم توسعه مطلوب محقق نخواهد شد، گفت:

تعاونی‌ها هدف خدمت به جمع را دنبال می‌کنند و درواقع بازوان توانمند اقتصاد هستند و در این مسیر اگر تعقل و علم را نداشته باشند، به نتیجه مطلوب نخواهند رسید.

 

رضوی در چابهار

 

 

*** مردم را در اقتصاد مشارکت دهیم

 

ابوالفضل رضوی، با اشاره به اینکه یکی از دلایل وضعیت کنونی اقتصاد، عدم مشارکت مردم در مسائل اقتصادی کشور است گفت: به تعداد زیادی از مردم سهام عدالت دادیم اما آنها را در مدیریت شرکت ها مشارکت ندادیم، یعنی به آنها اجازه ظهور و بروز ندادیم.

 

وی همچنین با تاکید بر توجه به توانمندی بانوان در کشور، گفت:

 ۳۴ هزار دهیاری داریم که تنها ۶٫۵ درصد آنها بانوان هستند و این یعنی، ما باید شرایط ظهور و بروز فعالیت بانوان در روستاها را فراهم کنیم.

 

*** حمایت‌های مختلف از اشتغال آفرینی در روستاها

 

معاون توسعه روستایی ریاست جمهوری با اشاره به وام اشتغال روستایی که برای اولین بار در طول تاریخ تحت عنوان اشتغال روستاییان و عشایر در قالب لایحه ای دو فوریتی تقدیم مجلس شد، بیان داشت:

به روستاییان و عشایر وام با کارمزد ۴ درصد و ۶ درصد اعطا می‌شود و هر واحد روستایی به محض راه‌اندازی کار تولیدی خود به مدت ۵سال از پرداخت مالیات معاف است یعنی مالیات آنها صفر خواهد ش و از طرف دیگر، تامین اجتماعی روستاییان را نیز گسترش خواهیم داد.

 

رضوی در چابهار

 

*** پرداخت ۱۹ میلیارد تومان تسهیلات به استان سیستان و بلوچستان

 

به گزارش خبرگزاری روستا معاون توسعه روستایی ریاست جمهوری در پایان با تاکید بر اینکه استان‌ها خود را از وام با کارمزد ۴ درصد محروم نکنند، گفت:

۱۹ میلیارد تومان تسهیلات صندوق کارآفرینی امید به استان سیستان و بلوچستان تعلق گرفته است که این حمایت پیامدهای مثبتی را به همراه خواهد داشت.

انتهای پیام///

منبع
خبرگزاری روستا
ارسال دیدگاه