کد خبر:89690
پ
اشتغال روستایی
سیدمهدی عبادی:

پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی در سیستان و بلوچستان شتاب می‌گیرد

مدیرکل کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان عنوان کرد، امیدوار هستیم با تعامل بانک‌ها و پیگیری فرمانداری در اشتغال این شهرستان، شاهد تسهیل در فرآیند پرداخت تسهیلات مورد نیاز باشیم‌.

مدیرکل کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان عنوان کرد، امیدوار هستیم با تعامل بانک‌ها و پیگیری فرمانداری در اشتغال این شهرستان، شاهد تسهیل در فرآیند پرداخت تسهیلات مورد نیاز باشیم‌.

سال جاری باتوجه به مشکلات خشکسالی‌های پی در پی استان سیستان و بلوچستان، پرداخت تسهیلات دامداری‌، کسب‌، حمل و نقل که بیشترین توانمندی مددجویان در این سه حوزه بوده در اولویت اعطاء تسهیلات کمیته امداد قرار دارد.
‌ عبادی افزود: یکی از نیازهای اساسی کنونی مددجویان، نبود اشتغال در روستاها بوده که یکی از دغدغه‌های اصلی کمیته امداد است و بیشترین زمان برنامه‌ریزی‌های حوزه اشتغال این نهاد صرف ارایه راه‌حل‌های کارشناسی شده از طریق احصاء نیازمندی‌ها و توانایی‌های خانواده‌های ساکن در روستاها است‌.
وی کمبود منابع بانکی و مشکلات موجود در زمینه گرفتن ضمانت‌های وام را یکی از موانع ایجاد اشتغال روستاییان عنوان و گفت:
همت سایر دستگاه‌ها به ویژه فرمانداری که رکن اجرایی هر شهرستان این استان است و نیز ترغیب و تشویق بخشداران و دهیاران ‌یکی از عوامل تسهیل کننده در تحقق این مهم است.
مدیرکل کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان ادامه داد:
در همین رابطه بر آن هستیم تا با ارائه تسهیلات دامداری‌، کسب و حمل و نقل که بیشترین توانمندی مددجویان ‌در این سه حوزه است را در اولویت اعطاء تسهیلات قرار دهیم‌.
عبادی اعتبار مورد نیاز این امر را بیش از دو میلیارد تومان عنوان و افزود:
امیدوار هستیم با تعامل بانک‌ها و پیگیری فرمانداری و همکاران حوزه مدیریت و اشتغال این شهرستان شاهد تسهیل در فرآیند پرداخت تسهیلات مورد نیاز باشیم‌.

*** کاهش حاشیه نشینی با توسعه اشتغال پایدار روستایی

مدیر کل کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه یکی از معضلات بیکاری در این منطقه حاشیه‌نشینی است، گفت:
بیکاری و نبود درآمد کافی در روستاها باعث پناه آوردن این افراد به حاشیه شهرها با هدف ایجاد کسب و کارهای موقت و زود‌گذر است که در صورت ایجاد اشتغال پایدار روستایی برای مددجویان و سایر نیازمندان می‌توان گام موثری در کاهش حاشیه نشینی شهر‌ها برداشت‌.
به گزارش خبرگزاری روستا، در ادامه این دیدار مهدی سرحدی، ‌معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه شهرستان چابهار ضمن تشکر از تلاش‌های کمیته امداد در زمینه کاهش فقر و ایجاد اشتغال پایدار از آمادگی فرمانداری این شهرستان برای تسهیل در پرداخت وام‌های بانکی خبر داد و افزود:
با توجه به اینکه بحث اشتغال از ضرورت‌های مورد توجه این شهرستان و حتی کشور است‌، در جلسات پیش رو با بانک‌های عامل پرداخت تسهیلات‌، تمهیدات لازم برای تسهیل در پرداخت وام های اشتغال به ویژه برای روستاییان و با هدف تشویق آنها به بازگشت به موطن خود و کاهش حاشیه نشینی و دریافت تضمین‌های آسان و براساس توانایی‌های خانواده‌های نیازمند‌ صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام///
منبع
خبرگزاری روستا
ارسال دیدگاه