کد خبر:89555
پ
دلیجه
روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین خبر داد

رهاسازی چهار دلیجه مصدوم پس از مداوا در طبیعت قزوین

با همت و تلاش یکی از دوست داران محیط زیست و علاقه مندان به حیات وحش استان قزوین چهار دلیجه معمولی مصدوم پس از مداوا به طبیعت بازگشتند.

با همت و تلاش یکی از دوست داران محیط زیست و علاقه‌مندان به حیات وحش استان قزوین، چهار دلیجه معمولی مصدوم پس از مداوا به طبیعت بازگشتند.

 

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا و عشایر ایران، به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین، سیاوش رضازاده گفت:

این پرندگان که در چند مرحله توسط اداره نظارت بر امور حیات وحش تحویل دهکده طبیعت بوستان باراجین شده بودند، پس از تیمار و درمان به مدت طولانی، با همانگی و نظارت اداره نظارت بر امور حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست قزوین پس از حلقه‌گذاری در منطقه کوهستانی شمال شهر قزوین رهاسازی شدند.

وی گفت: دلیجه از پرندگان شکاری و از تیره شاهینیان در زمره پرندگان حمایت شده است.

 

*** دلیجه نقش مهمی در کنترل بیولوژیکی آفات دارد

 

معمولاً پستانداران کوچک، مارمولک‌ها، نرم تنان، موش‌ها، قورباغه‌ها یا حشرات بزرگ را شکار می‌کند و به این ترتیب نقش مهمی در کنترل بیولوژیکی آفات دارد.

رضازاده افزود: در بین پرندگان مصدومی که مردم دوست دار حیات وحش تحویل ادارات محیط زیست می‌نمایند، دلیجه معمولی بیشترین فراوانی را دارد.

این افزایش به دلیل فراوانی دلیجه ، در دسترس بودن لانه‌اش و نزدیکی به جوامع انسانی است.

به گزارش خبرگزاری روستا، رضازاده در پایان ضمن تقدیر از همه علاقه‌مندان به حیات وحش که در امداد رسانی به حیوانات آسیب دیده همکاری می‌کنند، از عموم مردم درخواست کرد در صورت مشاهده گونه‌های وحشی آسیب دیده آن را تحویل نزدیکترین واحد محیط زیست کنند تا پس از تیمار و در صورت امکان در طبیعت رها سازی شوند. 

 

 

انتهای پیام///

منبع
خبرگزاری روستا
ارسال دیدگاه