کد خبر:89619
پ
عشایر
مدیرکل امور عشایر استان سیستان و بلوچستان اعلام کرد

اختصاص تسهیلات ارزان قیمت خشکسالی به عشایر سیستان و بلوچستان

حمید طوقی عنوان کرد، از ابتدای سال جاری بیش از ۹ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت خشکسالی به عشایر این استان تخصیص داده شده است‌.

حمید طوقی عنوان کرد، از ابتدای سال جاری بیش از ۹ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت خشکسالی به عشایر این استان تخصیص داده شده است‌.

 

 

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا و عشایر ایران، طوقی در شورای عشایری این اداره افزود:

در راستای طرح زنجیره تولید گوشت و کمک به اقتصاد خانوار و ایجاد و حفظ اشتغال خانوارهای عشایری استان از ابتدای سالجاری تا کنون ۹ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان تسهیلات ارزان قیمت خشکسالی به عشایر تخصیص داده شده است‌.

وی گفت: مبلغ تسهیلات به هر خانوار ۱۰ میلیون تومان است که در قالب تأمین علوفه دامی و خرید دام از طریق اتحادیه و شرکت تعاونی‌های عشایری نهاده‌های مورد نظر در اختیار عشایر قرار می‌گیرد‌.

 

*** سیستان و بلوچستان پیشگام در ارائه تسهیلات ارزان قیمت

 

مدیرکل امور عشایر استان سیستان و بلوچستان اظهار کرد:

طرح تسهیلات ارزان قیمت خشکسالی از سال ۱۳۹۵ در استان اجرا گردیده که استان سیستان و بلوچستان در این راستا پیشگام بوده و با جذب تسهیلات یاد شده تأمین علوفه دام عشایر امکان پذیر و گام مهم و مثبتی در کاهش میزان خسارات ناشی از خشکسالی برای عشایر تولید کننده استان در پی داشته است‌.

طوقی گفت: طی سال گذشته مبلغ جذب تسهیلات ارزان قیمت بیش از هفت میلیارد تومان بوده است‌.

به گزارش خبرگزاری روستا، عشایر سیستان و بلوچستان با داشتن جمعیتی بیش از ۱۹ هزار خانوار دارای ۹۰۰ هزار رأس دام هستند که از ۶۰ درصد مراتع استان بهره برداری می‌کنند.

 

 

انتهای پیام///

منبع
خبرگزاری روستا
ارسال دیدگاه