کد خبر:89207
پ
میگوی وانامی
مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان خبر داد

درآمد بالای کشت میگوی وانامی شیشه‌ای

مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان عنوان کرد، با کشت میگوی وانامی شیشه‌ای در گواتر، ۶۰۰ میلیون درآمد به ازای هر ۲۰ هکتار مزرعه به سرمایه‌گذار می‌رسد.

مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان عنوان کرد، با کشت میگوی وانامی شیشه‌ای در گواتر، ۶۰۰ میلیون درآمد به ازای هر ۲۰ هکتار مزرعه به سرمایه‌گذار می‌رسد.

 

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا و عشایر ایران، مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان گفت:

در زمان برداشت میگو از مزارع گواتر چابهار ۱۲۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم مشغول به‌ کار می‌شوند.

‌هدایت‌ الله میرمرادزهی اظهار کرد: فصل برداشت میگو از مزارع گواتر دو ماهی است آغاز شده و تا اواخر شهریور ادامه دارد.

پیش‌ بینی می‌شود از حدود ۷۰۰ هکتار مزارع پرورش میگوی گواتر ۱۵۰۰ تن میگوی وانامی برداشت شود‌.

وی افزود: در مزارع پرورش میگوی وانامی گواتر ۴۰۰نفر بصورت مستقیم مشغول به‌ کار هستند و ۸۰۰ نفرهم به‌صورت غیرمستقیم در صنایع بسته‌بندی و عمل‌ آوری فعالیت می‌کنند‌.

مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان تصریح کرد:

میگوی گواتر از نوع وانامی شیشه‌ای است که بسیار بازارپسند است و عمده آن با قیمت هر کیلو ۵ دلار در بازار جهانی عمدتا به کشورهای شرق و جنوب شرق آسیا صادر می‌شود‌.

 

*** فروش میگوی وانامی با قیمت کیلویی پنج دلار در بازارهای جهانی

 

وی گفت: به دلیل بازارپسند بودن کشت میگوی وانامی شیشه‌ای در گواتر و قیمت خوب هر کیلو ۵ دلار آن در بازار جهانی، در هر مرحله از کشت میگو در سایت گواتر ۶۰۰ میلیون درآمد به ازای هر ۲۰ هکتار مزرعه به سرمایه‌گذار می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری روستا، مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد:

آب‌وهوای مطلوب و زمین‌های مستعد، بیش‌ از ۴۲ هزار هکتار از اراضی ساحلی سواحل مکران محدوده کنارک، چابهار تا گواتر را مستعد پرورش میگوی وانامی در سه مرحله از سال کرده که در صورتی که زیرساخت‌ها آماده شود، ۶۰ هزارتن میگو بنا به آوردها تولید می‌شود که هم‌ ارزآوری عالی برای کشور دارد و هم اشتغال‌زایی منحصر به فردی در سیستان و بلوچستان ایجاد می‌کند.

 

 

انتهای پیام///

منبع
خبرگزاری ایسنا
ارسال دیدگاه