کد خبر:89218
پ
بورس کالا
سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس مطرح کرد

ضرورت استفاده از بسترهای بورس کالا جهت بهبود فرآیندها در بازار محصولات کشاورزی

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس اعلام کرد، می توان از بسترهای موجود در بورس کالا  جهت بهبود فرآیندها در بازار محصولات کشاورزی استفاده کرد.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس اعلام کرد، می‌توان از بسترهای موجود در بورس کالا جهت بهبود فرآیندها در بازار محصولات کشاورزی استفاده کرد.

 

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا و عشایر ایران، نورمحمد تربتی نژاد در تشریح نشست کمیسیون کشاورزی با شرکت بورس کالای ایران که در محل این بورس تشکیل شد، گفت:

این نشست با حضور اعضای کمیسیون کشاورزی و مدیر عامل بورس و معاونان و مدیران وی برگزار شد که در این نشست نقش بورس کالا بر بازار محصولات کشاورزی مورد بررسی قرار گرفت.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس یادآور شد:

سیاست خرید تصمینی دولت در حمایت از بخش کشاورزی در قالب خرید کالا به قیمت مصوب دولت از کشاورزان، منجر به انبار کردن کالاها، تعطیلی بازار، ناکارآمدی هایی نظیر عدم شفافیت و فساد در خرید، نگهداری و فروش و اتلاف منابع می‌شود، لذا ضروری بوده اصلاحاتی در اعمال این سیاست ایجاد شود.

 

*** بهره‌گیری از بورس کالا جهت بهبود فرایندها در بازار محصولات کشاورزی

 

راهکار بهینه و بلند مدت در بازار محصولات کشاورزی حذف سیاست خرید تضمینی است.

به گزارش خبرگزاری روستا، نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس با تاکید بر لزوم تقویت بورس کالا افزود:

راهکار بهینه و بلند مدت در بازار محصولات کشاورزی حذف سیاست خرید تضمینی و جایگزین آن با روش های مبتنی بر بازار نظیر اوراق مشتقه و بیمه است و در کوتاه مدت نیز می‌توان از بسترهای موجود در بورس کالا جهت بهبود فرآیندها استفاده کرد.

انتهای پیام///

منبع
خبرگزاری روستا
ارسال دیدگاه