کد خبر:89023
پ
تربتی نژاد
سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس:

مصرف کود در کشور ۵۰ درصد نرم جهانی است

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس، نشست امروز کمیسیون متبوعش با دستورکار بررسی مسائل تولید، توزیع و مصرف کود های کشاورزی را تشریح کرد.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس، نشست کمیسیون متبوعش با دستورکار بررسی مسائل تولید، توزیع و مصرف کودهای کشاورزی را تشریح کرد.

 

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا و عشایر ایران، نورمحمد تربتی نژاد، در تشریح نشست امروز کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی، عنوان کرد:

در نشست امروز مسائل مربوط به تولید، توزیع و مصرف کودهای کشاورزی مورد بحث و بررسی قرار گرفت که مدیران و مسئولان اجرائی وزارت جهاد کشاورزی، سازمان محیط زیست، وزارت صنعت، معدن و تجارت، اتاق بازرگانی، اتاق اصناف، اتاق اصناف، مرکز پژوهش های مجلس و سازمان بازرسی کشور حضور داشتند.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه مصرف انواع کود در کشور حدود ۵۰ درصد نرم جهانی یعنی حدود ۲/۲ میلیون تن است، افزود:

حدود ۸۷/۵ درصد این مقدار در داخل کشور تولید می شود که مسلما مصرف کمتر از نرم جهانی موجب کاهش تولید در واحد سطح می شود و دست اندرکاران باید با روش های حمایتی و ترویجی مصرف کود را در کشاورزی بهینه کنند.

*** اتخاذ تدابیر لازم برای جلوگیری از آلودگی محیط زیستی ناشی از مصرف کود در سطح بالا

 

وی ادامه داد: مقرر شد مسئولان از ایجاد بازار سیاه جلوگیری و نسبت به تامین کود با قیمت، مقدار و زمان مناسب اقدام کنند.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در نشست امروز مقرر شد موسسه تحقیقاتی آب و خاک نسبت به ارزیابی کیفی کودهای موجود در بازار و اطمینان از کیفیت آنها تدابیر لازم اتخاذ کند، یادآور شد:

مقرر شد عواقب آلودگی محیط زیستی ناشی از مصرف بی رویه کودها مورد نظر و تدابیر لازم در جلوگیری از آلودگی ها اتخاذ شود.

به گزارش خبرگزاری روستا، سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد:

مقرر شد کمیته‌ای از افراد منتخب جلسه جهت جمع بندی نهایی همراه با راه‌حل‌های مربوط به تولید، توزیع و مصرف کود تشکیل و ظرف یک هفته اطلاعات مربوط را جهت پیگیری بیشتر به رئیس کمیسیون ارائه دهند.

انتهای پیام///

منبع
خبرگزاری مجلس شورای اسلامی
ارسال دیدگاه