کد خبر:88396
پ
دفترچه بیمه سلامت
مدیرکل بیمه سلامت سیستان و بلوچستان:

تمام روستاییان سیستان و بلوچستان دفترچه بیمه سلامت رایگان دارند

مدیرکل بیمه سلامت سیستان و بلوچستان تمام روستاییان این استان را دارای دفترچه بیمه سلامت رایگان اعلام کرد.

مدیرکل بیمه سلامت سیستان و بلوچستان تمام روستاییان این استان را دارای دفترچه بیمه سلامت رایگان اعلام کرد.

 

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا و عشایر ایران، صفدری ضمن اعلام این خبر در مورد وضعیت بیمه مناطق شهری سیستان و بلوچستان نیز افزود:

تمامی شهرنشینان استان به صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند و همانند کارکنان دولت از خدمات نظام سلامت بهره‌مند هستند.

 

*** تمامی بیماران خاص سیستان و بلوچستان به صورت رایگان صاحب دفترچه بیمه سلامت هستند

 

مدیر‌کل بیمه سلامت سیستان و بلوچستان تصریح کرد:

بعضی از شهرنشینان فاقد دفترچه بیمه‌درمانی هستند و به بیمارستان‌ها مراجعه و بستری می‌شوند، برای این افراد تمهیداتی خاصی در نظر گرفته شده به این صورت که با معرفی‌نامه از بیمارستان می‌توانند به نمایندگی و دفاتر پیشخوان دولت و یا ادارات بیمه سلامت شهرستان‌ها‌ یا اداره کل بیمه سلامت استان مراجعه کرده و با پرداخت ۲۶۴ هزار تومان برای هر نفر یک از اعضای خانواده سریعا نسبت به صدور دفترچه بیمه ایرانیان ‌اقدام کنند و از خدمات نظام بیمه سلامت در بخش بستری و سرپایی بهره‌مند ‌شوند و اگر در روستاها باشند از طریق مراکز بهداشتی درمانی روستایی فرم مربوطه تکمیل و با مراجعه به دفاتر پیشخوان سریعا در کمتر از ۱۰ دقیقه دفترچه بیمه درمانی روستایی صادر می‌گردد.

صفدری خاطرنشان کرد:

تمامی بیماران خاص استان اعم از تالاسمی‌، هموفیلی، دیالیزی و پیوند کلیه و ام‌اس به صورت رایگان صاحب دفترچه بیمه سلامت هستند و کلیه هزینه‌های درمانی این افراد توسط سازمان بیمه سلامت پرداخت می‌شود‌.

 

*** بحث بیمه ، تجاری نیست بلکه بحث سلامت و تکریم مردم است

 

وی بیان کرد:

بعضی از شهرنشینان قادر به پرداخت ۲۶۴ هزار تومان حق بیمه جهت دریافت دفترچه بیمه ایرانیان در سال نیستند.

 این عزیزان با مراجعه به سازمان‌های حمایتی ازجمله بهزیستی و کمیته امداد و به عنوان مددجو به بیمه سلامت معرفی می‌شوند و صاحب دفترچه بیمه درمانی رایگان می‌گردد.

به گزارش خبرگزاری روستا، مدیر‌کل بیمه سلامت سیستان و بلوچستان در پایان گفت:

بحث بیمه تجاری نیست بلکه بحث سلامت و تکریم مردم است، کسانی‌ که تاکنون موفق به دریافت دفترچه سلامت نشده‌‌اند، می‌توانند به دفاتر پیشخوان دولت در سراسر استان مراجعه و دفترچه بیمه ایرانیان دریافت نمایند.

 

 

انتهای پیام///

منبع
ایسنا
ارسال دیدگاه