کد خبر:88411
پ
آبرسانی سیار
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی سیستان و بلوچستان:

معوقات آبرسانی سیار به روستاهای سیستان و بلوچستان پرداخت نشد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی سیستان و بلوچستان از پرداخت نشدن معوقات پیمانکاران طرح آبرسانی سیار به روستاهای سیستان و بلوچستان خبر داد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی سیستان و بلوچستان از پرداخت نشدن معوقات پیمانکاران طرح آبرسانی سیار به روستاهای سیستان و بلوچستان خبر داد.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا و عشایر ایران، عبدالاحد ریگی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی سیستان و بلوچستان در شورای آبرسانی به روستاها اظهار کرد:

دولت دوازدهم برای مقابله با خشکسالی ۳۰ میلیارد تومان برای سیستان و بلوچستان اختصاص داده است که بدهی پیمانکاران از این محل پرداخت می‌شود‌ و امیدواریم با این میزان اعتبار مشکل ۱۲۵۷ روستا رفع شود.

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان سیستان و بلوچستان در ادامه خاطرنشان کرد:

سرانه اختصاص یافته برای هر نفر در شبانه روز ۱۵ تا ۲۰ لیتر در طرح آبرسانی سیار است ‌که امیدواریم بتوانیم مشکل مردم را در روستا‌ها به زودی رفع کنیم.

ریگی اظهار کرد: لازم به ذکر است که منابع آبی بسیاری از روستاها در استان خشک شده یا در حال خشک شدن هستند و امکان برداشت دوباره از این منابع در مرکز و جنوب استان وجود ندارد.

***۲۱  میلیارد تومان معوقات پیمانکاران طرح آبرسانی سیار پرداخت نشد

وی افزود: متاسفانه۲۱ میلیارد تومان معوقات پیمانکاران طرح آبرسانی سیار به روستاهای سیستان و بلوچستان پرداخت نشده است‌.

ریگی ادامه داد: از آنجا که آب روستاهای جنوب و مرکز استان به آب‌های زیرزمینی، به ویژه چاه‌ها وابسته است در فصل گرم سال و به خصوص تابستان بیشتر این منابع آبی زیرزمینی خشک یا کم آب شده است.

*** راهکارها و پیشنهادات برای کاهش مشکلات آبی

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان سیستان و بلوچستان راهکارها و پیشنهاداتی را برای کاهش مشکلات آبی ارانه کرده است که عبارتند از:

۱-حفر ۱۷۳ حلقه چاه جایگزین

۲-کف شکنی ۱۸۸ حلقه چاه

۳- تداوم آبرسانی سیار (البته در این زمینه تاکنون ۱۹ حلقه چاه حفر شده است و سه چاه دیگر در حال حفاری است تا تعداد چاه‌ها به ۱۷۳ حلقه افزایش یابد.)

۴- خرید ۳۴۶ کیلومتر لوله برای انتقال آب

۵- استفاده از ظرفیت منابع طبیعی

۶- اجرای طرح‌های آبخیزداری در نزدیک چاه‌ها

۷- بهره گیری از ظرفیت آبرسانی دستگاه‌های اجرایی و دهیاری‌ها

به گزارش خبرگزاری روستا، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان سیستان و بلوچستان در ادامه گفت:

آبرسانی در هزار و ۲۵۷ روستای استان با تانکر انجام می‌شود و قرار است روستاهای جدید متقاضی آب هم به این روستاها اضافه می‌شوند و از آب شرب بهداشتی بهره‌مند شوند.

 

انتهای پیام///

منبع
خبرگزاری روستا
ارسال دیدگاه