کد خبر:88063
پ
واحد مسکن روستایی
معاون بازسازی و مسکن روستایی اعلام کرد:

بازسازی سالانه ۲۰۰ هزار واحد مسکن روستایی در کشور

معاون بازسازی و مسکن روستایی از بازسازی سالانه ۲۰۰ هزار واحد مسکن روستایی در کشور خبر داد.

معاون بازسازی و مسکن روستایی از بازسازی سالانه ۲۰۰ هزار واحد مسکن روستایی در کشور خبر داد.

 

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا و عشایر ایران، صبح امروز چهارشنبه جلسه ارزیابی عملکرد فنی حوزه بازسازی ومسکن روستایی استان با حضور مهدیان معاون اموربازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، جودی مدیر کل امور بازسازی، باباپور مدیرکل و معاونین ومدیران بنیاد مسکن آذربایجان شرقی در سالن اجتماعات بنیاد مسکن استان برگزار شد.

 

*** ارزیابی عملکرد بنیاد مسکن در حوزه بازسازی و مسکن روستایی

 

حافظ باباپور در این جلسه گزارشی از عملکرد این بنیاد در حوزه بازسازی و مسکن روستایی درشهرستان‌ها وبویژه درمناطق سیل زده چنار عجب‌شیر وزلزله زده ایوقسراب ارائه کرد و گفت:

تاکنون از ۹۲۴ واحد آسیب‌دیده درمناطق سیل‌زده استان بویژه منطقه روستای چنار عجب شیر و یا روستای کرده‌ده مراغه و در دیگر شش شهرستان تعداد ۵۲۸ واحد به اتمام رسیده و بقیه واحدها در مراحل پایانی عملیات اجرایی قرار دارند و ضمنا در مناطق زلزله‌زده روستای ایوق شربیان سراب تاکنون تعداد۱۷۵ واحد بازسازی و به اتمام رسیده است.

در ادامه معاون بازسازی و مسکن روستایی گفت:

باید بتوانیم تضمین‌هایی ازدولت برای مقاوم‌سازی بگیریم تا در این عرصه به ادامه موفقیت‌ها برسیم.

مهدیان هدف از برگزای این جلسات را تلفیق تجربیات و یافته‌های سال‌ها فعالیت در عرصه بازسازی در مناطق مختلف بیان کرد و یادآورشد:

بازسازی و بهسازی واحدهای مسکونی، تعاملات اداری با بانک‌ها در پرداخت تسهیلات، عملکرد و فعالیت دفاتر نظام فنی روستایی از مواردی بود که دراین جلسه مورد بررسی وارزیابی قرار گرفت.

معاون بازسازی بنیاد مسکن کشوربه روند اصولی ساخت واحدهای مسکونی اشاره کرد و گفت:

با توجه به اینکه بیشترین خدمات و تسهیلات بهسازی و بازسازی واحدهای مسکونی در روستاهای سطح کشور ارائه شده است و همچنین خسارات و تلفات ناشی از حوادث قهری را در روستاها شاهد بودیم، رعایت قوانین و مقررات ملی ساختمان در اجرا و احداث بناها و بازسازی واحدهای خسارات دیده جهت جلوگیری از وارد شدن خسارات و هدررفتن سرمایه‌های ملی، از اساس کار در بنیاد مسکن می‌باشد.

 

*** پنج میلیون و ۲۰۰ هزار واحد مسکن روستایی در کشور وجود دارد

 

وی با اشاره به اینکه بیشترین خسارات و تلفات در مناطق روستایی  است، تصریح کرد:

پاز سال ۸۴ برنامه‌ریزی شده بود که سالی ۲۰۰ هزار واحد مسکن روستایی در قالب پرداخت تسهیلات ارزان قیمت، با نظارت و مدیریت بنیاد مسکن نوسازی و مقاوم‌سازی شود که تاکنون این برنامه‌ها تداوم داشته است.

مهدیان در این جلسه با بیان اینکه بنیاد مسکن متولی ساخت مسکن روستایی در سطح کشور است، اظهار داشت:

پنج میلیون و ۲۰۰ هزار واحد مسکن روستایی در کشور وجود دارد که در ابتدای برنامه چهارم توسعه، ۸۲ درصد این منازل غیرمقاوم و آسیب‌پذیر بودند که از سال ۸۴ با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده سالانه ۲۰۰ هزار واحد روستایی در قالب پرداخت تسهیلات ارزان‌قیمت و با نظارت بنیاد مسکن نوسازی و مقاوم‌سازی شده است.

به گزارش خبرگزاری روستا، در پایان این جلسه از تلاش‌های ۳۰ ساله نادر نسترین معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن استان که به افتخار بازنشستگی نائل آمده بود تجلیل شد و بلافاصله بعد از اتمام جلسه معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن کشور و هیئت همراه و همچنین مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌شرقی به اتفاق سایر مسئولین به شهرستان عجب‌شیر عزیمت کرده و از روستای آسیب‌دیده از سیل روستای چنار بازدید کردند.

 

 

انتهای پیام///

منبع
مهر
ارسال دیدگاه