کد خبر:88033
پ
درآمد خانوارهای عشایری
قائم مقام سازمان امور عشایر ایران اعلام کرد:

دو برابر کردن میزان درآمد خانوارهای عشایری در برنامه ششم توسعه

قائم مقام سازمان امور عشایر ایران هدف این سازمان در برنامه ششم توسعه را دو برابر کردن میزان درآمد خانوارهای عشایری عنوان کرد.

قائم‌مقام سازمان امور عشایر ایران هدف این سازمان در برنامه ششم توسعه را دو برابر کردن میزان درآمد خانوارهای عشایری عنوان کرد.

 

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا و عشایر ایران، شاهپور علایی‌مقدم در گردهمائی آموزشی روسای امور تعاونی‌ها و مدیران عامل اتحادیه تعاونی‌های عشایری کشور که در تبریز اظهار داشت:

جوامع روستایی و شهری مطالبه‌گر هستند ولی جامعه عشایری هم کم‌توقع هستند و هم فرصت کافی برای مراجعه به ادارات و سازمان‌های ذی‌ربط را ندارند به همین لحاظ نقش و وظیفه و مسئولیت مسئولین عشایر نسبت به مسئولین جوامع دیگر حساس‌تر و سنگین‌تر است.

 

*** نقش تشکل‌های عشایری در دو برابر کردن میزان درآمد خانوارهای عشایری

 

وی افزود: جامعه عشایری یک جامعه دست نخورده است و از تجربه و دانش بومی آنان باید محافظت شود.

علایی مقدم اظهار داشت:

در سال‌‌های اخیر با رویکرد جدیدی که اتخاذ شده و پیگیری هایی که توسط ریاست سازمان امور عشایر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و دولت به عمل آمده، در برنامه ششم توسعه ۱۷ مورد نام عشایر آورده شده که نسبت به برنامه‌های پیشین توجه بیشتری به عشایر شده است.

قائم مقام سازمان امور عشایر ایران بیان داشت:

تشکیل منظم جلسات شورای عالی عشایر، دریافت اعتبار از محل اعتبارات مدیریت بحران و  اختصاص تسهیلات از منابع مختلف نمونه‌های دیگری از ظرفیت‌های قانونی ایجاد شده در سنوات اخیر برای جامعه عشایری است.

وی ادامه داد:

سازمان امور عشایر ایران، دولت، مجلس و حاکمیت کار خودشان را تقریبا انجام داده‌اند و الان نوبت تشکل‌های عشایری است که به عنوان مغز متفکر اقتصادی جامعه عشایری به وظیفه خود عمل کنند چرا که تمام تلاش ادارات مختلف در قالب تشکل‌های عشایری که تمام عشایر عضو آنها هستند به منصه ظهور می‌رسد.

علایی مقدم ضمن ابراز نارضایتی از عملکرد تشکل‌‌های عشایری، گفت:

هدف عمده سازمان امور عشایر ایران در برنامه ششم توسعه، دو برابر کردن میزان درآمد خانوارهای عشایری است که تحقق این امر به دست تشکل‌های عشایری خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد:

افزایش تعهد و میزان امانت‌داری می‌بایست جزو اولویت‌های مدیران تشکل‌های عشایری قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری روستا، قائم‌مقام سازمان امور عشایر ایران افزود: 

در رویکرد جدید، سازمان امور عشایر در حال بازنگری و تکمیل شرایط احراز اعضای هیئت‌مدیره و مدیران عامل تشکل‌های عشایری است.

 

 

انتهای پیام///

منبع
سازمان امور عشایر ایران
ارسال دیدگاه