کد خبر:87748
پ
بیابانزدایی
معاون وزیر محیط زیست نیجریه اظهار کرد:

الگو بودن ایران برای دیگر کشورها در امر بیابا‌نزدایی

معاون وزیر محیط زیست نیجریه، عنوان کرد ایران به لحاظ موفق بودن در انجام طرح‌های لازم در امر بیابانزدایی می‌تواند الگویی برای سایر کشورها باشد.

معاون وزیر محیط زیست نیجریه، عنوان کرد ایران به لحاظ موفق بودن در انجام طرح‌های لازم در امر بیابانزدایی می‌تواند الگویی برای سایر کشورها باشد.

 

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا و عشایر ایران، احمد محمود عثمان روز یکشنبه در حاشیه بازدید از طرح‌های بیابانزدایی آران و بیدگل در جمع خبرنگاران بیان کرد:

دیدن طرح‌های بیابان‌زدایی در ایران لذتبخش و آموختنی بود که امید می‌رود بتوانیم از تجربه‌های جمهوری اسلامی در کشور نیجریه بهره بگیریم. 

 

*** نقش پررنگ مردم و سازمان‌های مردم‌‌نهاد در اجرای طرح‌های بیابانزدایی

 

وی افزود:

۱۱ ایالت شمال کشور نیجریه هم‌اکنون درگیر پدیده‌های بیابانزایی و گرد و غبار بوده و با مشکلاتی مانند فرسایش بادی و هجوم ریزگردها رو به رو هستند. 

معاون وزیر محیط زیست نیجریه بیان کرد:

۱۳ نفر از مدیران وزارتخانه به ایران آمدند تا در کنار دیدن طرح‌های بیابانزدایی، از تجربه حفاظت از شهرها و زیرساخت‌ها در این شرایط بهره‌مند شویم. 

او با اشاره به نقش پررنگ مردم و سازمان‌های مردم نهاد برای اجرای طرح‌های بیابانزدایی در ایران اضافه کرد:

همچنین شناسایی کانون‌های بحران و کاشت درختان نیازمند آب کم مانند تاغ با قدرت تاب‌آوری در برابر خشکسالی از جمله تجربه موفقی هستند که در کشور نیجریه از آنها بی‌بهره بودیم. 

محمود عثمان ادامه داد:

انتظار می‌رود مسئولان سازمان جنگل‌ها و محیط زیست ایران دانش فنی تولید نهال تاغ و روش تولید و تکثیر آن را در اختیار نیجریه قرار دهند تا بتوانیم از این تجربه موفق استفاده کنیم. 

۳۲ میلیون هکتار بیابان و ۲٫۵ میلیون هکتار جنگل دست کاشت در کشور وجود دارد که ۳۰۰ هزار هکتار آن در استان اصفهان جای گرفته است. 

شهرستان آران و بیدگل با مساحت ۶۱۰ هزار هکتار، نزدیک به ۲۷۸ هزار هکتار عرصه‌ بیابانی و ۱۰۲ هزار هکتار کانون بحران فرسایش بادی دارد و با برخورداری از ۱۰۰ هزار هکتار جنگل‌ های دست کاشت تاغ نزدیک به ۳۵ درصد از تاغزارهای استان اصفهان را داراست. 

به گزارش خبرگزاری روستا، آران و بیدگل با جمعیت افزون بر ۱۰۳ هزار نفر در فاصله ۶ کیلومتری کاشان و ۲۱۵ کیلومتری شمال اصفهان واقع است. 

 

 

انتهای پیام///

منبع
ایرنا
ارسال دیدگاه