کد خبر:87017
پ
اشتغال روستایی
معاون توسعه روستایی رییس‌جمهوری:

سرانه اشتغال روستایی کشور ۵۰۰ میلیون ریال است

معاون توسعه روستایی رییس‌جمهوری سرانه ایجاد اشتغال روستایی را ۵۰۰ میلیون ریال اعلام کرد.

معاون توسعه روستایی رییس‌جمهوری سرانه ایجاد اشتغال روستایی را ۵۰۰ میلیون ریال اعلام کرد.

 

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا و عشایر ایران، سید ابوالفضل رضوی روز شنبه ۱۶ تیر ماه در جلسه شورای اداری چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه جمعیت بیکار کشور به ۳٫۵ میلیون نفر می‌رسد، گفت:

باید سالانه ۳۸۲ هزار شغل در روستاهای کشور ایجاد شود که برای این تعداد شغل به ۱۹۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است، درحالی که اینک ۱۲۰هزار میلیارد ریال در این خصوص اختصاص یافته که شروع خوبی است.

 

*** دو فوریت لایحه تسهیلات اشتغال روستایی

 

وی تصریح کرد:

معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم از سال ۹۳ طرح اشتغال پایدار روستایی را آغاز کرده و مردم را برای ایجاد اشتغال در این مناطق سهیم کرده است.

رضوی اظهار داشت:

معاون اول رئیس جمهوری برای اختصاص تسهیلات به اشتغال، اجازه برداشت ۱٫۵ میلیارد دلار از محل صندوق ذخیره ارزی را از مقام معظم رهبری درخواست کرده و معظم له نیز اعلام کرده‌اند تا مجلس شورای اسلامی با فوریت این طرح را پیگیری کنند.

وی گفت:

دولت با قید ۲ فوریت لایحه تسهیلات اشتغال روستایی را به مجلس شورای اسلامی ارائه کرده تا دولت نیز تسهیلات اشتغالزایی را تخصیص دهد.

رضوی افزود:

سه عامل درآمد معکوس خانوار روستایی، جمعیت روستایی و جمعیت بیکار روستایی در میزان پرداخت تسهیلات به استانها در نظر گرفته شده و این تسهیلات با نرخ ۶ درصد برای روستاها و شهرهای با جمعیت زیر ۱۰هزار نفر مصوب شد.

به گفته وی، بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات روستایی و عشایر، سند ملک روستایی و سفته را برای تضمین پرداخت براساس آیین نامه پذیرش می‌کنند.

رضوی یادآور شد:

آورده متقاضی تا ۲۰ درصد تعیین شده و سقف پرداخت تسهیلات روستایی به متقاضیان تا ۱۵۰ میلیارد ریال می باشد ضمن آنکه زیر یک میلیارد ریال آورده برای متقاضیان نیازی نیست.

وی گفت:

مدت تنفس برای آغاز بازپرداخت تسهیلات در پروژه‌های روستایی و عشایری تا ۳ سال اعلام شده و ۳ سال نیز بازپرداخت تسهیلات تعیین شده است.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری عنوان کرد:

بانک‌‌ها ۱۰ روز فرصت دارند که پروژه‌ها را قبول و یا رد کنند و متقاضیان نیز طی یک ماه فرصت خواهند داشت تا وثیقه‌ شان را ارائه دهند.

 

***  ۶۰ درصد از مساحت کشور را روستاها و مناطق عشایری تشکیل می‌دهد

 

وی با بیان اینکه ۶۰ درصد از مساحت کشور را روستاها و مناطق عشایری تشکیل می دهد، افزود:

از ۱۵۰ هزار میلیارد ریال تجارت لباس در کشور که از مبادی رسمی و غیررسمی وارد می‌شود، می‌توان با تعیین استانداردهای لازم این میزان را در روستاها تولید کرد.

رضوی افزود:

درآمد نفتی امسال دولت نسبت به سال‌های گذشته کاهش یافته است و در این کاهش درآمد نفتی باید با کار جهادی از این مشکل گره گشایی کرد.

به گفته وی، بانک‌های عامل به جای اینکه علت پرداخت و جذب نشدن تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری را به گردن مردم بیندازند، باید به آموزش مردم در خصوص جذب تسهیلات بانکی کمک کنند.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم افزود:

مدیری که مسئولیت قبول کرده است باید به مطالبات مردم پاسخ بگوید.

رضوی تصریح کرد:

میزان تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری چهارمحال و بختیاری چهار هزار و ۳۸۰ میلیارد ریال در نظر گرفته شده که ۷۰ درصد آن به این استان ابلاغ شده است.

از جمعیت ۹۴۷ هزار نفری چهارمحال و بختیاری نیمی را عشایر و روستاییان تشکیل می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری روستا، چهارمحال و بختیاری حدود ۹۰۰ روستا دارد.

 

 

انتهای پیام///

منبع
آبادی نیوز
ارسال دیدگاه