کد خبر:86280
پ
نهاده‌های دامی

نیاز بازار به نهاده های دامی وارداتی تامین شد

رئیس­ انجمن صنایع خوراک دام و طیور و آبزیان کشور از تامین کامل نیاز بازار به نهاده های دامی وارداتی و وضعیت مناسب واردات در بنادر جنوب کشور خبر داد.

رئیس­ انجمن صنایع خوراک دام و طیور و آبزیان کشور از تامین کامل نیاز بازار به نهاده های دامی وارداتی و وضعیت مناسب واردات در بنادر جنوب کشور خبر داد.

 

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا و عشایر ایران، مجید موافق قدیری با اشاره به ثبت سفارش بیش از ۶میلیون و ۴۰۰ هزار تن ذرت دامی افزود:

هم اکنون بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزارتن دانه سویا ،​یک میلیون و ۴۰۰هزار تن کنجاله سویا و ۸۹۰ هزار تن جوی دامی ثبت سفارش شده است.

وی با اشاره به بخش نامه صادر شدهِ ­جهاد کشاورزی برای ممنوعیت صادرات خوراک آبزیان و مواد افزودنی گفت: این تصمیم به منظور تنظیم بازار و کاهش قیمت نهاده های دامی و ثبات بازار انجام شده است این درحالیست که بخش خصوصی برای حضور در بازارهای منطقه هزینه های سنگین پرداخت کرده است.

رئیس­ انجمن صنایع خوراک دام و طیور و آبزیان کشور با بیان اینکه ابلاغ دستوری بصورت یکباره و بدون دریافت نظر بخش خصوصی شاید نتایج مناسبی در برنداشته باشد ادامه داد:

این تصمیم پیش از این هم در برهه ای گرفته و انجام شد که نتیجهِ مورد نظر وزارت جهاد کشاورزی و ستاد تنظیم بازار حاصل نشد.

 

 

*** تولید و خودکفایی در نهاده های دامی در کوتاه مدت امکان پذیر نیست

 

قدیری با اشاره به اینکه بستن مرزها و جلوگیری از صادرات خوراک آبزیان و مواد افزودنی،​ راهکار مناسب سامان دادن بازار نهاده ها نیست گفت:

ایران کشور مقصد برای واردات نهاده های دامی است به نحوی که ۸۰ درصد مواد اولیه تولید نهاده های دامی به دلیل کمبود آب در کشور وارداتی است بنابراین تولید و خودکفایی در نهاده های دامی در کوتاه مدت امکان پذیر نیست.

به گزارش خبرگزاری روستا، وی با اشاره به خود اتکایی ۹۹ درصدی تولید خوراک دام صنعتی افزود: افزایش قیمت نهاده های دامی علاوه بر بی‌ثباتی نرخ ارز به دلیل افزایش قیمت‌های جهانی، ​مسائل بانکی و قیمت حمل و نقل است که باید مورد بررسی قرار گرفته شود.

انتهای پیام///

منبع
صدا و سیما
ارسال دیدگاه