کد خبر:85691
پ
نقش عشایر
معاون سازمان اداری و استخدامی کشور:

نقش عشایر در تولید و خدمت به اقتصاد کشور پررنگ است

معاون سازمان اداری و استخدامی کشور نقش عشایر در تولید و خدمت به اقتصاد کشور را پررنگ دانست.

معاون سازمان اداری و استخدامی کشور نقش عشایر در تولید و خدمت به اقتصاد کشور را پررنگ دانست.

 

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا و عشایر ایران، علی صفدری به همراه رئیس سازمان امور عشایر ایران از مناطق عشایر دالاهو در استان کرمانشاه بازدید کرد.

 

***  نقش عشایر در تولید و خدمت به اقتصاد کشور ستودنی است

 

در سفر معاون نوسازی اداری سازمان اداری و استخدامی کشور مسائل مربوط به تشکیلات و ساختار اداری ادره کل امور عشایر استان کرمانشاه و شهرستان‌های تابعه مورد بررسی قرار گرفت.

صفدری در این بازدید با بیان اینکه نقش عشایر در تولید و خدمت به اقتصاد کشور ستودنی است قول مساعد داد در خصوص ایجاد ساختار اداری در شهرستان دالاهو پیگیری‌های لازم را به عمل آید.

رئیس سازمان امور عشایر ایران نیز در این بازدید در سخنانی گفت:

برای خدمت و استیفای حقوق جامعه زحمتکش عشایری تمام توان خود را به کار گرفته‌ایم و از هیچ کوششی برای برطرف کردن موانع و مشکلات آنان دریغ نخواهیم کرد.

کرمعلی قندالی تاسیس اداره امور عشایری در شهرستان دالاهو را برای خدمت به این قشر تولیدگر به عنوان یک نیاز اساسی مورد تاکید قرار داد و قول‌های مساعدی به خصوص در زمینه آبرسانی به عشایر منطقه دالاهو را داد.

در ادامه این بازدید که جمعی از مدیران سازمان امور عشایر و مسئولین استانی و شهرستانی کرمانشاه نیز حضور داشتند از نزدیک مسائل و مشکلات عشیر دالاهو مورد بررسی قرار گرفت.

 

***  گره‌گشایی از مشکلات عشایر به عنوان جامعه تولیدی کشور

 

فرماندار دالاهو در این دیدار خواستار توجه جدی مسئولان کشوری به رفع نیازمندی‌های اساسی و گره‌گشایی از مشکلات عشایر به عنوان جامعه تولیدی کشور شد و تاکید کرد عشایر شهرستان دالاهو نیازمند توجه جدی هستند.

جهانبخش حیدری اظهار داشت:

تاسیس اداره امور عشایر در شهرستان دالاهو، کمک اعتباری برای بهبود راه‌های ارتباطی و تامین آب و سایر مایحتاج مورد نیاز زندگی عشایر از درخواست‌های عشایر این شهرستان است.

وی افزود:

عشایر دالاهو با چهار هزار و ۲۷۰ خانوار و جمعیتی نزدیک به ۲۵ هزار نفر در قالب هفت ایل و عشیره با ۳۹۵ هزار واحد دامی دوره ییلاقی خود را عمدتا در منطقه دالاهو سپری می‌کنند.

حیدری افزود:

عشایر شهرستان دالاهو بیشترین جمعیت عشایری را در استان کرمانشاه دارا می‌باشد.

به گزارش خبرگزاری روستا، شهرستان دالاهو با ۳۶ هزار نفر جمعیت در ۱۰۰ کیلومتری غرب کرمانشاه قرار دارد.

 

 

انتهای پیام///

منبع
سازمان امور عشایر ایران
ارسال دیدگاه