کد خبر:84405
پ
رهبر انقلاب
رهبر انقلاب در خطبه‌های نماز عید فطر:

توطئه دشمن، فشار اقتصادی به توده ملت ایران است

رهبر معظم انقلاب در خطبه‌های نماز عیدفطر عنوان کردند که توطئه دشمن، فشار اقتصادی به توده ملت ایران است برای اینکه مردم را خسته و ناامید کند.

رهبر معظم انقلاب در خطبه‌های نماز عیدفطر عنوان کردند که  توطئه دشمن، فشار اقتصادی به توده ملت ایران است برای اینکه مردم را خسته و ناامید کند.

 

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا و عشایر ایران، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای پس از اقامه‌ی نماز باشکوه عید سعید فطر که هم‌زمان در سراسر کشور با حضور هزاران نفر از مردم مؤمن تهران، صبح امروز به امامت ایشان در مصلای امام خمینی (رحمه‌الله) اقامه شد، با اشاره به روز قدس خاطرنشان کردند:

این ملت که با آن هیجان و شور و نشاط از همه قشرها وارد خیابان‌ها شدند و آن راهپیمایی را به راه انداختند خسته و ناامید نیست.

 

*** ملت ما خسته و ناامید نیست

 

ایشان افزودند: کسانی که به تبعیت از تبلیغات دشمن می‌گویند مردم خسته هستند، با خودشان خسته و بی‌نشاط هستند. ملت ما خسته و ناامید نیست، ملت ما میدان کار را میدان مسابقه می‌داند و معنویت آنها هر سال بیشتر از سال قبل می‌شود. ملت ما به رغم سیاست‌هایی که می‌خواهند انسان را از معنویت دور کند به سمت معنویت می‌رود و در مقابل دنیاطلبی ایستاده‌ است.

رهبر معظم انقلاب با اشاره به حضور پررنگ جوانان در عرصه‌های مختلف فرمودند: عامل همه تلاش‌ها در سراسر کشور جوانان هستند. این یک سرمایه معنوی بی بدیل بوده و نگهدارنده هویت و عزت کشور است.

رهبرمعظم انقلاب در خطبه دوم نماز عید سعید فطر با اشاره به هماهنگی ملت‌های مسلمان با ملت ایران در برپایی راهپیمایی روز قدس فرمودند:

روز قدس امسال در میان ملت‌های دیگر هم رونق و شکوفایی بیشتری داشت و گسترده‌تر بود و نشان می‌داد ملت‌ها در کشورهای مختلف روز قدس را گرامی می‌دارند و این به معنای آنست که علیرغم تبلیغات دشمنان، جهت‌گیری ملت های مسلمان با ملت ایران یکی شده است.

.

*** قدرت‌های شیطانی از قدرت و استقلال ملت ایران نگران هستند

 

ایشان با بیان اینکه امروز قدرت‌‌های شیطانی از قدرت و استقلال ملت ایران نگران هستند، گفت:

این قدرت‌ها همیشه تلاش خود را علیه مردم ایران انجام می‌دهند و همیشه هم شکست می‌خورند.

حضرت آیت‌الله خامنه ای فرمودند: رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد ما در منطقه غرب آسیا هفت تریلیون دلار پول خرج کرده ایم و چیزی بدست نیاوردیم.

رهبرمعظم انقلاب تاکید کردند: آمریکا در منطقه شکست خورده است. شیطان بزرگ با آن همه تلاش نتوانسته است به مقصود خود برسد و بعد از این هم اگر قدرت‌های شیطانی پول خرج کنند چیزی عایدشان نمی‌شود.

ایشان گفتند: توطئه دشمن، فشار اقتصادی به توده ملت ایران است برای اینکه مردم را خسته و ناامید کند.

آیت الله خامنه‌ای فرمودند: یک کانون مرکزی برای رسیدگی به این امور با حضور روسای قوه تشکیل شده تا مساله اقتصاد را دنبال کند و تصمیمات قاطع بگیرد.

رهبر معظم انقلاب با بیان اینکه مردم هم در این زمینه وظایفی دارند، گفتند: توده مردم باید مساله پرهیز اسراف را مورد توجه قرار دهند.

ایشان ادامه دادند : کسانی که عادت کرده اند به سفرهای خارج بروند، آن را ترک کنند؛ البته رفتن به سفرهای زیارتی و عتبات فرق دارد .

 

*** مطبوعات حرف‌های تبلیغاتی دشمن را تکرار نکنند

 

رهبر معظم انقلاب همچنین فرمودند: مساله مهم دیگر، وحدت آحاد مردم و وحدت ملی و اجتماعی مردم است.

متاسفانه در فضای عمومی و در فضاهای مجازی توهین به یکدیگر و اهانت به یکدیگر، از سوی جمعی رایج شده است؛ البته جمع زیادی نیستند و کارشان به فضای عمومی کشور صدمه می‌زند و برخی گناه کبیره است و باید پرداختن به یکدیگر را به وقت دیگر بگذارند و امروز که دشمن در برابر کشور ایستاده، دست در دست هم کارکنند.

برخی از روزنامه‌ها و مطبوعات حرف‌های تبلیغاتی دشمن را هم که در واقع جنگ روانی برای تضعیف روحیه مردم است خواهش می‌کنیم تکرار نکنند.

 

به گزارش خبرگزاری روستا، رهبر معظم انقلاب تاکید کردند: آینده کشور با این روحیه و حرکت ملت و معنویت و احساس استقلال، به فضل الهی بارها و بارها بهتر از امروز خواهد بود .

 

 

 

 

 

انتهای پیام///

منبع
خبرگزاری روستا
ارسال دیدگاه