کد خبر:83685
پ
اشتغال
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی خبر داد:

آذربایجان‌غربی ، رتبه دوم پرداخت وام اشتغال روستایی

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی از کسب رتبه دوم کشوری این استان در پرداخت وام اشتغال روستایی خبر داد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان‌غربی از کسب رتبه دوم کشوری این استان در پرداخت وام اشتغال روستایی خبر داد.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا و عشایر ایران، رضا حسینی در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این رتبه مناسب در بین ۳۱ استان کشور نشان‌دهنده فعالیت بسیار خوب شورای اشتغال آذربایجان‌غربی، بانک‌های عامل و نهادهای مرتبط است.

 

***  تسهیلات پرداختی برای اشتغال

 

وی اضافه کرد: آذربایجان‌غربی همچنین در پایش کشوری صورت گرفته با ۱۱۵ طرح بهره‌مند شده از تسهیلات، رتبه دوم را پس از استان فارس به خود اختصاص داده است.

وی بیان کرد: همچنین در راستای اجرای طرح‌های اشتغال پایدار روستایی، آذربایجان‌غربی رتبه نخست در شاخص‌های نسبت مبلغ تسهیلات پرداختی به مبلغ تسهیلات ارسال شده به بانک و طرح‌های پرداخت شده نسبت به تعداد طرح‌های ارسال شده به بانک را در بین استان‌های مختلف کشور کسب کرده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان‌غربی ادامه داد:

با توجه به این آمار، آذربایجان‌غربی پیشتاز پرداخت تسهیلات اشتغالزایی طرح‌های اشتغال روستایی و عشایری و فراگیر در کشور به شمار می‌رود.

 

*** جلسات کارگروه اشتغال آذربایجان‌غربی

 

جلسات کارگروه اشتغال، آذربایجان‌غربی هر هفته به ریاست محمد مهدی شهریاری استاندار آذربایجان غربی و با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار و اعضای کارگروه برگزار می‌شود که در این جلسات طرح‌های ثبت شده در سامانه کارا بررسی و دستور پرداخت آن از طریق بانک‌های عامل از جمله بانک کشاورزی، بانک توسعه تعاون،پست بانک و صندوق کار آفرینی امید صادر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری روستا، تسهیلات اختصاص داده شده به آذربایجان‌غربی در قالب اشتغال، پایدار روستایی و عشایری ۴۸۰۰ میلیارد ریال است که مدیران بخش‌های مرتبط در صدد هستند حداقل ۷۰ درصد این رقم را تا پایان خردادماه به مرحله اعطای تسهیلات برسانند.

 

 

 

 

انتهای پیام///

منبع
ایرنا
ارسال دیدگاه