کد خبر:83312
پ
روز جهانی قدس

مسئولان کشور در روز جهانی قدس چه گفتند ؟

راهپیمایی روز جهانی قدس در سراسر کشور با حضور باشکوه مردم و برخی مسئولان، امروز برگزار شد.

راهپیمایی روز جهانی قدس در سراسر کشور با حضور باشکوه مردم و برخی مسئولان، امروز برگزار شد.

 

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا و عشایر ایران، راهپیمایی روز جهانی قدس امسال شاهد حضور پررنگ مسئولان، مراجع تقلید و چهره‌های سیاسی بود که بخش‌هایی از مصاحبه‌ها و سخنرانی‌های برخی از این مسئولان در زیر می‌آید.

 

 

*** آیت‌الله جوادی آملی: بر همه لازم است که از مردم مظلوم فلسطین حمایت کنیم

 

 

آیت‌الله العظمی عبدالله جوادی قبل از ظهر جمعه در راهپیمایی روز جهانی قدس در قم در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: در این روز باید به امت اسلامی و مردم مسلمانان به خاطر درک و ادامه راه امام سلام داد و از آن‌ها قدردانی کرد.

وی با اشاره به حضور پرشور مردم در راهپیمایی روز قدس افزود: از حدود ۷۰ سال پیش رژیم غاصب و ستم‌کار صهیونیستی بر مردم مظلوم فلسطین مسلط است، به همین خاطر بر همه لازم است که از مردم مظلوم فلسطین حمایت کنیم.

 

***  آیت‌الله جنتی: آل‌سعود و رژیم صهیونیستی به زودی نابود خواهند شد

 

رئیس مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: از آغاز دنیا میان حق و باطل و ظالم و مظلوم تقابل و درگیری وجود داشته و در طول تاریخ همیشه پیروزی نهایی از آن مظلومین بوده و ظالم نابود شده است.

وی با بیان اینکه آمریکا و اسرائیل در حال سقوط هستند، تأکید کرد: همواره کسانی مانند ابن‌ملجم و شمر رفتنی هستند و آنچه جاودان است، ابالفضل‌ها و علی‌اکبرها خواهند بود؛ امثال شاه از میان مردم رفتند و امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری در دل‌ها ماندند.

*** علی لاریجانی: اسرائیل از طریق آمریکا به دنبال معامله بزرگ است

 

رئیس‌مجلس شورای در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز تهران گفت:

اسرائیل از طریق آمریکا به دنبال معامله بزرگ است،‌ اما آنها در این طرح دچار خواب‌آلودگی هستندآنها می‌خواهند، تعهداتی را که در سازمان ملل برای اسرائیل ایجاد شده بود و هرچند ناقص حقوقی را برای اسرائیل شمرده بود را از بین ببرند.وی افزود: مسئله مردم فلسطین پارچه و پول نیست مسئله آنها شرافت و غیرتشان است که می‌خواهند به سرزمینشان برگردند اما این برای اسرائیل و امریکا قبال هضم نیست.

 

*** امیر کیومرث حیدری: فلسطین پاره‌ تن اسلام است

 

فرمانده نیروی زمینی ارتش در حاشیه راهپیمایی روز جهانی قدس و در جمع خبرنگاران گفت: امروز آمده‌ایم همگی با هم با شعار مرگ بر اسرائیل و مرگ بر استکبار سردهیم.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر از بین رفتن اسراییل در ۲۵ سال آینده گفت:

ما این بیان رهبر انقلاب را در نیروی زمینی ارتش به صورت یک روز شمار در آورده‌ایم و اعتقاد داریم هر روز که می‌گذرد یک روز از عمر اسرائیل کم می‌شود. انشاءالله با پای کار آمدن همه ملت مسلمان و اقتداری که دنیای اسلام به دست آورده است، رژیم صهیونیستی کمتر از ۲۵ سال آینده از بین خواهد رفت.

فرمانده نیروی زمینی ارتش ادامه داد: فلسطین پاره‌ تن اسلام است و کمک‌های ما به آنها مادی و معنوی بوده است و ما همواره آماده مقابله با رژیم صهیونیستی هستیم.

 

*** سرلشکر محمد باقری: بازی انتقال سفارت آمریکا به قدس نمی‌تواند آرمان مسلمانان را دچار خدشه کند

 

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در حاشیه راهپیمایی روز جهانی قدس و در جمع خبرنگاران گفت:

شاهد آن هستیم که صفوف فشرده تر و وحدت مردم، نمایان‌تر شده است که نشان می‌دهد بازی انتقال سفارت آمریکا به قدس نمی‌تواند آرمان مسلمانان را دچار خدشه کند.

وی افزود: اینها عواملی است که موجب فروپاشی زودتر اسرائیل خواهد شد.

*** آیت الله صادق لاریجانی: حضور مردم در راهپیمایی روز قدس عامل اقتدار و وحدت امت اسلامی است

 

رییس قوه قضاییه حضور گسترده مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس را عاملی موثر در عدم تثبیت سیاست‌های آمریکا و اسراییل و عامل اقتدار و وحدت امت اسلامی برشمرد.

 

*** آیت الله سید احمد خاتمی حرکت امروز مردم ایران در راهپیمایی روز قدس مصداق جهاد بود

 

آیت الله سید احمد خاتمی در خطبه‌های امروز نماز جمعه تهران با اشاره به اینکه هر تلاشی در راه خدا را جهاد می‌گویند عنوان کرد، حرکت امروز مردم ایران در راهپیمایی روز قدس مصداق جهاد بود.

 

///انتهای پیام

منبع
مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا و عشایر ایران