کد خبر:69257
پ
هرمزگان
رییس سازمان صنعت هرمزگان خبر داد

پرداخت تسهیلات تولید به ۳۲ طرح روستایی هرمزگان

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان از پرداخت تسهیلات تولید به ۳۲ طرح روستایی هرمزگان خبر داد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان از پرداخت تسهیلات تولید به ۳۲ طرح روستایی هرمزگان خبر داد.

 

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا و عشایر ایران، «خلیل قاسمی» در نشستی در همین رابطه اظهار داشت: در قانون ۱۰ درصد به‌عنوان سهم صنعت برای پرداخت تسهیلات مشخص شده است. وی تاکید کرد: باید با برنامه ریزی‌های مناسب بتوانیم از این قانون برای ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی در روستاها و مناطق عشایری استان به بهترین نحو استفاده کرد.

 

*** توسعه طرح روستایی هرمزگان

 

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان اظهار داشت: آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری ابلاغ شده است. قاسمی ادامه داد: اجرای این قانون از محل منابع صندوق توسعه ملی به استان‌ها اختصاص یافته و ما باید بتوانیم بهترین بهره را از این قانون داشته باشیم. 

 

وی تصریح کرد: تاکید ویژه دولت برای اشتغالزایی در مناطق روستایی و کمتر برخوردار بوده و از ایجاد ۳۰ هزار شغل جدید در استان سهم این سازمان امسال ۱۰ هزار و ۶۰۰ شغل است.

 

هرمزگان با دارا بودن یک میلیون و ۷۷۶ هزار و ۴۱۵ نفر جمعیت ظرفیت‌هایی دارد که می‌تواند علاوه بر جوانان بیکار خود، برای بیکاران سایر استان‌های کشور نیز شغل ایجاد کند.

 

وجود ۲۲ بندر صیادی، ۱۶۳ هزار هکتار زمین‌های کشاورزی قابل کشت، مزرعه‌های پروش ماهی و میگو، ۱۳ شهرک و ۷ ناحیه صنعتی و ۴۴۵ واحد صنعتی و ۳۱۵ معدن فعال از جمله ظرفیت‌های هرمزگان است.

 

به گزارش خبرگزاری روستا، وجود این زمینه‌های مناسب باعث شده این استان در دهه‌های گذشته با هدف ایجاد اشتغال و پیشرفت صنعتی شاهد راه‌اندازی صنایع بزرگ یکی پس از دیگری باشد. 

 

روستانیوز روستانیز

صدای روستا صدای روستا

انتهای پیام///

منبع
خبرگزاری روستا
ارسال دیدگاه