کد خبر:69261
پ
تولید سالانه عسل خراسان رضوی
مدیر امور طیور:

تولید سالانه عسل خراسان رضوی ، ۱۶۰۰ تن است

مدیر امور طیور و زنبور عسل سازمان جهاد کشاورزی، از تولید سالانه عسل خراسان رضوی به میزان ۱۶۰۰ تن خبر داد.

مدیر امور طیور و زنبور عسل سازمان جهاد کشاورزی، از تولید سالانه عسل خراسان رضوی به میزان ۱۶۰۰ تن خبر داد.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا و عشایر ایران، مدیر امور طیور و زنبور عسل سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: میانگین تولید عسل در این استان به ازای هر کندو حدود ۸٫۲ کیلو‌گرم است.

*** رتبه تولید سالانه عسل خراسان رضوی

محمد یاحقی افزود: خراسان رضوی در زمینه تولید عسل جزو استان های دهم تا یازدهم کشور است. محمد یاحقی با بیان اینکه ۲ هزار و ۱۱۰بهره‌بردار در حوزه زنبورداری خراسان رضوی فعالیت دارند گفت:

شهرستان مشهد با ۵۵ هزار و ۶۵ کندو، ۴۸۰ بهره‌بردار و تولید سالانه بیش از ۵۰۰ تن عسل رتبه اول استان را در این حوزه دارد. یاحقی افزود: شهرستانهای چناران و نیشابور نیز به ترتیب رتبه های دوم و سوم استان را در زمینه تولید عسل دارند.

*** مزیت‌های تولید سالانه عسل

یاحقی گفت: زنبور عسل نقش عمده ای در گرده افشانی دارد به طوری که فعالیت این‌گونه موجب افزایش ۳۰ درصدی تولید محصولات باغی و زراعی می‌شود. 

وی ادامه داد: به باغداران و کشاورزان توصیه می‌شود از سموم کم خطر استفاده کنند تا میزان آسیب به حشرات گرده افشان به ویژه زنبور عسل به حداقل برسد. 

خراسان رضوی با یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار کشتزار و ۱۴٫۶ میلیون واحد دامی بیش از ۱۰ درصد تولیدات زراعی، باغی و دامی کشور را دارد. 

به گزارش خبرگزاری روستا، این استان با تولید ۶،۷۶ میلیون تن انواع محصولات زراعی، باغی و دامی به ارزش ناخالص ۹۵ هزار و ۷۳۰ میلیارد و ۴۲۳ میلیون ریال جایگاه تاثیرگذار در اقتصاد ایران دارد. 

انتهای پیام///

منبع
خبرگزاری روستا
ارسال دیدگاه