کد خبر:68986
پ
خراسان شمالی
معاون هماهنگی امور عمرانی خراسان شمالی خبر داد

پایان ساخت ۹۳۹۲ مسکن مناطق زلزله‌زده خراسان شمالی

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان شمالی از پایان عملیات اجرایی ۹ هزار و ۳۹۲ واحد مسکونی احداثی و تعمیری مناطق زلزله‌زده این استان خبر داد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان شمالی از پایان عملیات اجرایی ۹ هزار و ۳۹۲ واحد مسکونی احداثی و تعمیری مناطق زلزله‌زده این استان خبر داد.

 

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا و عشایر ایران، «محمدحسین علی نیا» در نشست ستاد بازسازی مناطق زلزله‌زده استان اظهارکرد: عملیات اجرایی بیش از ۱۴ هزار واحد مسکونی در مناطق زلزله‌زده شهری و روستایی آغاز شده بود که تاکنون ۹ هزار و ۳۹۲ منزل مسکونی گواهی پایان کار اخذ کرده‌اند که از این تعداد، دو هزار و ۳۲۷ مورد احداثی و هفت هزار و ۶۵ واحد تعمیری بوده است‌.

 

*** دریافت تسهیلات

 

وی افزود: از پنج هزار واحد احداثی دو هزار و ۵۰۰ واحد شهری و دو هزار و ۵۰۰ واحد روستایی بوده است که با وجود اطلاع رسانی‌های انجام شده، شاهد استقبال خوبی از سوی مردم برای دریافت تسهیلات نبوده‌ایم. علی نیا گفت: تاکنون از یک هزار و ۸۶۳ پرونده تشکیل شده، ۶۹۸ نفر به بانک مراجعه و ۱۱۶ نفر هم پایان کار دریافت کرده‌اند‌.

 

وی ادامه داد: بنابر تصمیم اتخاذ شده در نشست‌های پیشین مقرر شد تا این اعتبارات برای بازسازی و بهسازی واحدهای روستایی هزینه شود که تاکنون و پس از اعلام این مصوبه پرونده سه هزار و ۵۳ واحد روستایی به بانک‌ها معرفی و قرارداد منعقد شده است‌.

 

*** تسهیلات پرداختی به مناطق زلزله‌زده

 

علی نیا در خصوص جابه‌جایی روستاهای پسرکانلو و قره‌چای هم که در زلزله ۲۳ اردیبهشت سال گذشته دچار رانش شدید شدند، اظهار کرد: مباحث مرتبط با جابه‌جایی روستای قره‌چای در دست اقدام است و بنابر زمان پیش‌بینی شده مردم این روستا اواخر تابستان می‌توانند در مکان جدید استقرار یابند‌.

 

وی بیان کرد: مشکلات اجتماعی موجب شده است تاکنون عملیات جابه‌جایی روستای پسرکانلو اجرایی نشود که لازم است از طریق مجاری ذی‌ربط، طرح موضوع و تصمیم‌گیری شود‌.

 

در این جلسه همچنین به گزارش سازمان جهاد کشاورزی اشاره شد که بر اساس آن، در زلزله سال گذشته دو هزار واحد دامی دچار خسارت شدند که برای ۵۰۷ واحد به ارزش ۱۰۸ میلیارد ریال پرونده تشکیل داده شد که از این میزان تاکنون از محل منابع داخلی صندوق کارآفرینی امید به ۱۲۱ پرونده معادل ۲۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال تسهیلات پرداخت شده است‌.

 

به گزارش خبرگزاری روستا، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان شمالی در پایان تصریح کرد: با توجه به قول مساعد وزیر کار در نشست اخیر ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی خراسان شمالی مبنی بر پرداخت کامل تسهیلاتی که سال گذشته در بازدید از مناطق زلزله‌زده قول پرداخت آن داده شد بود، استان مکاتبه‌ای با وزارت کار برای پیگیری موضوع خواهد داشت‌.

 

روستانیوز روستانیوز روستانیوز

صدای روستا صدای روستا صدای روستا

انتهای پیام///

منبع
ایسنا
ارسال دیدگاه