کد خبر:69002
پ
خراسان شمالی
مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی

اعطای تسهیلات به آبزی‌پروران خراسان شمالی

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی از اختصاص ۲۲ میلیارد و ۵۱۰ مییلون ریال تسهیلات به آبزی‌پروران خراسان خبر داد.

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی از اختصاص ۲۲ میلیارد و ۵۱۰ مییلون ریال تسهیلات به آبزی‌پروران خراسان خبر داد.

 

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا و عشایر ایران، «محمدعلی مصباحی» روز شنبه در گفت‌و‌گو با خبرنگاران با بیان اینکه این تسهیلات به ۷۱ نفر از تولید‌کننده این عرصه پرداخت شده است اظهار داشت: این تسهیلات از محل اعتبارات بانک سینا و صندوق توسعه ملی است.

 

*** مشکلات آبزی‌پروران خراسان شمالی

 

وی با بیان اینکه تسهیلات پرداختی با کارمزد ۸ درصد و بالاتر و بازپرداخت پنج ساله است گفت: ارزان بودن قیمت ماهی، گران بودن آذوقه و هزینه حقابه از اصلی‌ترین مشکلات آبزی‌پروران خراسان شمالی است. 

 

مصباحی با بیان اینکه قیمت ماهی قزل‌آلا در این استان نسبت به استان‌های دیگر بسیار پایین است افزود: سرانه مصرف ماهی در خراسان شمالی در مقایسه با میانگی کشوری کم‌تر است که این خود باعث پایین بودن قیمت ماهی شده است.

 

مصباحی اظهار داشت: هم‌اکنون قیمت هر کیلوگرم ماهی قزل‌آلا در این استان ۱۱۵ تا ۱۳۰ هزار ریال است که در سایر استان‌ها بیش از این میزان می‌باشد.

سرانه مصرف آبزیان در کشور ۱۲ و نیم کیلوگرم است که این میزان در استان خراسان شمالی به ازای هر نفر هفت کیلوگرم در سال است. بیشترین مزرعه و تولید پرورش ماهی در شهرستان شیروان و کمترین تولید ماهی استان در شهرستان راز و جرگلان است. خراسان شمالی ۸۰ استخر پرورش ماهی سردآبی و ۹۵ استخر گرمابی دارد.

 

 

به گزارش خبرگزاری روستا،‌ در استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی ۶ هزار و ۲۵۰ منبع آبی شامل رودخانه، چشمه، قنات و سد وجود دارد.

 

روستانیوز روستانیوز روستانیوز

صدای روستا صدای روستا صدای روستا

انتهای پیام///

منبع
ایرنا
ارسال دیدگاه