کد خبر:68809
پ
سیل
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی:

خسارت سیل به ۸هزار هکتار از کشتزارهای خراسان رضوی

مجتبی مزروعی از خسارت ۷۷۰ هزار و ۵۴۳ میلیون ریالی سیل و بارندگی‌های ۱۰ روز پایانی اردیبهشت سال جاری به کشاورزی خراسان رضوی، خبر داد.

مجتبی مزروعی از خسارت  ۷۷۰ هزار و ۵۴۳ میلیون ریالی سیل و بارندگی‌های ۱۰ روز پایانی اردیبهشت سال جاری به کشاورزی خراسان رضوی، خبر داد.

.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا و عشایر ایران، مجتبی مزروعی افزود: باران شدید، جاری شدن سیل و بارش تگرگ در مناطق مختلف استان ۲۰ تا ۳۰ اردیبهشت ماه به مزارع، باغ ها، آبزیان، حوزه دام و تاسیسات و ساختمان‌های کشاورزی و منابع آب استان خسارات فراوانی وارد آورد.
وی اظهار داشت: بر اثر این بارندگی‌ها به هفت هزار و ۹۰۵ هکتار از کشتزارهای استان ۱۷۱ هزار و ۸۶۸ میلیون ریال و به ۱۵ هزار و ۸۹۴ هکتار از باغ‌های منطقه نیز ۵۱۴ هزار و ۹۰۹ میلیون ریال آسیب رسید.
وی گفت: تلف شدن هزار قطعه ماهی و ۶۳۸ راس دام سبک از دیگر خسارات بارندگی‌های شدید ۱۰ روز گذشته در استان است.

.

*** ۷۸۳ هزار و ۵۰۸ میلیون ریال خسارت به تاسیسات و ساختمان‌های کشاورزی

.

مزروعی افزود: افزون بر آن ۷۸۳ هزار و ۵۰۸ میلیون ریال خسارت به تاسیسات و ساختمان‌های کشاورزی و منابع آب استان وارد شده است.
وی اظهار کرد: مبالغ اعلام شده برآورد نخستین است و مبلغ پایانی خسارات بارندگی‌ها و سیل اخیر در استان در حال جمع بندی است.
درآمد سالانه بخش کشاورزی خراسان رضوی ۱۳ هزار و ۲۲۳ میلیارد تومان است.
۳۶۳ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی خراسان رضوی فعالیت دارند و حجم تولید سالانه انواع محصولات باغی، زراعی و دامی این استان هشت میلیون تن است.

سالانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار زمین در خراسان رضوی زیر کشت ۸۳ نوع محصول می‌رود.
بخش کشاورزی ۲۸ درصد اشتغال و ۳۰ درصد صادرات غیرنفتی استان خراسان رضوی را به خود اختصاص داده است.

.
به گزارش خبرگزاری روستا، بارندگی سیلاب هفته گذشته به بخش راه خراسان رضوی ۸۶ میلیارد و ۴۶۰ میلیون ریال و به حوزه تاسیسات آب و فاضلاب این استان نیز ۱۵ میلیارد و ۴۵۰ میلیون ریال خسارت وارد آورده بود.

 

.

 

انتهای پیام///

منبع
ایرنا
ارسال دیدگاه