کد خبر:68785
پ
کشتی روستایی
رییس فدراسیون ورزش روستایی

راه‌اندازی لیگ کشتی روستایی

رییس فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی از راه‌اندازی لیگ کشتی روستایی خبر داد.

رییس فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی از راه‌اندازی لیگ کشتی روستایی خبر داد.

 

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا و عشایر ایران، «غلامرضا جعفری» روز سه‌شنبه با اشاره به برگزاری نشست خود با دبیر فدراسیون کشتی، به خبرنگاران گفت: با توجه به اصالت و پیشینه تاریخی کشتی در ایران، اقبال مردم به این رشته زیاد است. کشتی جایگاه ویژه‌ای در بین بازی‌های بومی و محلی دارد و در مناطق مختلف کشور به شکل‌های مختلف به آن پرداخته می‌شود.

 

*** راه‌اندازی لیگ کشتی روستایی نوجوانان

 

فدراسیون‌های کشتی و ورزش روستایی برای تقویت و احیای ورزش کشتی در روستاها تعامل و همکاری گسترده‌ای خواهند داشت. وی با بیان اینکه آمادگی راه‌اندازی لیگ کشتی روستایی نوجوانان را داریم، گفت: با استفاده از ظرفیت‌های تخصصی فدراسیون کشتی می‌توان زمینه پرورش استعدادها را در روستا فراهم کرد، بر همین اساس دوره‌های آموزشی داوری و مربیگری، در قالب یک تفاهم‌نامه بین ۲ فدراسیون برگزار می‌شود.

 

رییس فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی با اشاره به تلاش‌های این فدراسیون برای حضور قدرتمند ورزش بومی و محلی در میادین بین‌المللی گفت: از دیگر موضوعات مورد بحث این نشست چگونگی حضور تیم‌های کشتی رده‌های سنی ایران در مسابقات بین‌المللی عشایری کشور قرقیزستان بود. ورزشکاران ایرانی در چند رشته به‌ویژه رشته کشتی پهلوانی در این دوره از مسابقات شرکت خواهند کرد. 

 

جعفری افزود: در حال رایزنی با مقامات کشور قرقیزستان هستیم تا بتوانیم قبل از نهایی شدن تاریخ برگزاری این دوره از مسابقات، تعداد سهمیه‌های کشورمان را افزایش دهیم زیرا تنوع کشتی سنتی در ایران نسبت به دیگر کشورها بیشتر است. 

 

به گزارش خبرگزاری روستا، رییس فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی رییس فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی امروز (سه‌شنبه) میزبان «حمید بنی تمیم» نایب رئیس فدراسیون کشتی بود.

 

صدای روستا صدای روستا صدای روستا صدای روستا

روروستانیوز روستانیوز روستانیوز

انتهای پیام///

منبع
ایرنا
ارسال دیدگاه