کد خبر:68019
پ
عشایر
رییس امور عشایر:

افزایش تولید گوشت قرمز توسط عشایر

طرح زنجیره تولید گوشت قرمز یکی از مهم‌ترین برنامه‌ها و سیاست‌های امور عشایری در چند سال گذشته است.

طرح زنجیره تولید گوشت قرمز یکی از مهم‌ترین برنامه‌ها و سیاست‌های امور عشایری در چند سال گذشته است.

 

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا و عشایر ایران، «کرمعلی قندالی» اظهار داشت: گفت: تولید گوشت قرمز بالغ‌بر ۳۰ درصد افزایش داشته است. وی با بیان اینکه این طرح از سه سال گذشته در حال اجرا است افزود: در راستای اجرای این طرح بالغ‌ بر ۴۵۰ میلیارد تومان تسهیلات به عشایر در سراسر کشور پرداخت‌ شده است.

 

*** میزان تولید گوشت قرمز در کشور 

 

رئیس امور عشایر کشور با اشاره به اینکه در این مدت ۳ میلیون رأس دام پرواربندی شده است تصریح کرد: در این راستا بالغ‌ بر ۳۰ درصد بر میزان تولید گوشت قرمز در کشور افزوده‌ شده است. وی با بیان اینکه طرح‌های صنعتی و تولیدی مطلوبی در حوزه عشایر کشور در دست اقدام است خاطرنشان کرد: پرورش گیاهان دارویی و تولید صنایع‌دستی ازجمله مهم‌ترین طرح‌ها در این بخش است.

 

قندالی افزایش بهره‌وری در حوزه عشایری را یکی از رویکردهای اصلی این سازمان برشمرد و ادامه داد: قیمت علوفه وارداتی در کشور کاهش‌ یافته است و این امر با وجود تلاطم قیمت ارزی قابل‌ توجه است. وی ابراز داشت: دولت سال گذشته جو را باقیمت یک هزار و ۲۸ تومان خرید و در مرحله اول در بهابازار با قیمت ۷۵۰ تومان عرضه کرد.

 

به گزارش خبرگزاری روستا، رئیس سازمان امور عشایری کشور با تأکید بر اینکه نگرانی برای تأمین علوفه مورد نیاز دام عشایر در سال ۹۷ نداریم، در پایان تصریح کرد: در هفته‌های گذشته در هر کیلو علوفه وارداتی بالغ‌ بر ۱۲۰ تومان کاهش قیمت داشتیم.

 

روستانیوز روستانیوز روستانیوز

انتهای پیام///

منبع
سازمان امور عشایر ایران
ارسال دیدگاه