کد خبر:67441
پ
سیل

خسارت سیل به روستاهای زنجان

فرماندار شهرستان زنجان: بارش شدید باران منجر به جاری شدن سیل دردو روستای بخش زنجانرود شد.

فرماندار شهرستان زنجان اعلام کرد: بارش شدید باران منجر به جاری شدن سیل دردو روستای بخش زنجانرود شد.

 

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا و عشایر ایران، «رضا عسگری» فرماندار شهرستان زنجان گفت: بارش شدید باران در روز جاری، منجر به جاری شدن سیل در ۲ روستای قیطول و قره بوته منطقه زنجانرود شهرستان زنجان شد.ودر این حادثه به تاسیسات زیر ساختی آب و برق خسارتی وارد نشده اما خانه‌های مردم دچار آب گرفتگی شده است.

 

 

عسگری با بیان اینکه از روزهای قبل هشدارهای لازم به روستاییان داده شده بود، اظهار کرد: مهمترین علت این حادثه، احداث خانه در حریم رودخانه هاست.فرماندار شهرستان زنجان گفت: گزارش از خسارت در بخش کشاورزی وجود ندارد و هم اکنون تیم های امدادی و مدیریت بحران شهرستان زنجان برای کمک رسانی به اهالی این دو روستا عازم هستند.

 

 

وی خاطرنشان کرد: در هر زمانی که به حریم رودخانه‌ها و مسیرهای فصلی آب تجاوزی صورت می‌گیرد منجر به خسارت می شود، در غیر این صورت، حجم بارندگی و آب جاری شده به حدی نبوده که طغیان رودخانه تلقی شود.عسگری تاکید کرد: همین تجاوز به حریم‌ها، منجر می شود که در هر بارندگی شاهد وقوع حوادثی همچون سیل و آبگرفتگی باشیم.فرماندار شهرستان زنجان گفت: این بارندگی در روزهای آتی هم ادامه دارد از همین رو، تیم‌های امداد و نجات قصد جابجایی اهالی روستاهای در مسیر سیل به مکان امن را دارند.

 

*** خسارت سیل به ۴۲ واحدمسکونی روستاهای زنجان

 

وی اضافه کرد: در این حادثه، ۴۲ واحد مسکونی دچار آبگرفتگی شده اند و وسایل زندگی در این منازل تخریب شده است. عسگری اعلام کرد: یک واحد برنج کوبی هم در مسیر سیل قرار داشت که خسارت شدیدی دیده است.فرماندار شهرستان زنجان گفت: بخشی از آسفالت معابر و انهار داخل روستاها نیز خسارت دیده اند.وی افزود: در حصار، مشمپا و برخی روستاهای منطقه هم زمین‌های کشاورزی خسارت دیده‌اند، اما خوشبختانه در هیچ منطقه‌ای آسیب جانی وجود نداشت.

 

عسگری اظهار کرد: نیروهای امدادی در منطقه حاضر و در حال امدادرسانی هستند، مدیریت بحران استان و شهرستان، نیروهای راهداری، هلال احمر، شهرسازی و ماشین آلات مورد نیاز را هم به این مناطق ارسال کرده‌اند.

 

به گزارش خبرگزاری روستا، فرماندار شهرستان زنجان در پایان اظهارکرد: مهار سیلاب و تخلیه آب منازل هم از جمعه شب آغاز شده است.

انتهای پیام///

ارسال دیدگاه