کد خبر:67179
پ
معاونت توسعه روستایی

نشست مشترک معاونت توسعه روستایی و مرکز آموزش عالی سیاستگذاری مجمع تشخیص مصلحت نظام

نشست مشترک معاونت توسعه روستایی و مرکز آموزش عالی سیاستگذاری مجمع تشخیص مصلحت نظام در روز شنبه مورخ (۱۸/۹/۹۶) بین ساعت (۱۰-۱۱) در معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور برگزار گردید.

نشست مشترک معاونت توسعه روستایی و مرکز آموزش عالی سیاستگذاری مجمع تشخیص مصلحت نظام در روز شنبه مورخ (۱۸/۹/۹۶) بین ساعت (۱۰-۱۱) در معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور برگزار گردید.

 

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا و عشایر ایران، «ابوالفضل رضوی» معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور با تاکید بر اینکه معاونت توسعه روستایی به‌عنوان متولی در امر توسعه روستا می‌باشد، گفت‌: در جلساتی که در مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار می‌گردد نمایندگان این معاونت در راستای تحقق اهداف توسعه روستایی در جلسات شرکت خواهند کرد.

 

این جلسه با حضور آقایان دکتر رضوی‌، معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور‌، ابوالفتحی، مدیرکل حوزه معاونت و روابط عمومی معاونت توسعه روستایی، مهندس کلانی، مدیر کل فرهنگی و اجتماعی و سرکار خانم اشرفی، مشاور معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم با دکتر آذرشب‌، رئیس مرکز آموزش عالی سیاستگذاری مجمع تشخیص مصلحت نظام که در روز شنبه مورخ (۱۸/۹/۹۶) بین ساعت (۱۰-۱۱) در معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور برگزار گردید.

 

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور با تاکید بر امر تقسیم توسعه شهری و توسعه روستایی، اظهار کرد: مگر توسعه با انسان برای انسان‌ها  انجام نمی‌شود انسان‌های روستایی چه فرقی با شهری دارند‌.

 

*** نظام برنامه‌ریزی کشور تغییر نکند

 

دکتر رضوی در ادامه با اشاره به اینکه تا نظام برنامه‌ریزی کشور تغییر نکند، افزود: تا زمانی‌که نظام فرهنگی و سیاسی کشور دگرگون نشود امکان توسعه نیست. شهرهای ما بزرگ و حجیم شدند و لیکن توسعه یافتگی ندارند. ما یک شهر توسعه یافته در کشور واقعا نمی‌توانیم معرفی کنیم‌.

 

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور همچنین از اینکه مجمع به بحث روستاییان توجه کرده است‌، گفت:‌ باید تشکر کنیم. زنان روستایی به مراتب از زنان شهری درآمدزاتر هستند. در آمار اقتصادی فعالیت زنان روستایی محاسبه نمی‌گردد. به نظر من اولین کاری که مجمع تشخیص مصلحت نظام باید بکند اصلاح نظام برنامه‌ریزی می‌باشد‌.

 

***  اقتصاد و اشتغال

 

دکتر رضوی با تاکید بر اینکه در بحث اقتصاد و اشتغال تا مردم را موثر و تعیین کننده نکنیم‌، اظهار داشت: مثل جنگ، مثل پیروزی انقلاب نمی‌توانیم در جنگ اقتصاد موفق شویم. معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور در ادامه تاکید داشت: به نظر من ما نیازمندیم دو سازمان برنامه و بودجه شهری و سازمان برنامه و بودجه روستایی داشته باشیم‌. اگر واقعا بحث توسعه کشور توسعه ملی مطرح است از نظر شخص بنده از نظر کارشناسی می‌گویم این است که سازمان برنامه و بودجه شهری و روستایی تشکیل شود‌.

 

وی همچنین با اشاره به اینکه سازمان توسعه روستایی زیر نظر جهاد کشاورزی تشکیل گردد گفت: مگر نیازی روستاییان با نیاز شهری‌ها فرق دارد. کدام دستگاه هست که بخشی نگاه نکند. شما در کشور مطالعه کنید و بررسی کنید در روستاها عدالت آموزشی نبوده است‌. ما باید عدالت آموزشی داشته باشیم  جهاد کشاورزی مگر می‌تواند حل و فصل بکند.

 

*** خدمت‌رسانی به دانش‌آموزان روستایی

 

وی همچنین با تاکید بر اینکه چرا نباید در مرکز یک دهستان یک سازمان امداد و نجات و خدمات داشته باشیم‌، افزود: بنا شد در سال ۱۳۸۸ مرکز خدمت‌رسانی به دانش‌آموزان روستایی دایر شود ولی دایر نگردید. 

 

دکتر رضوی در ادامه سخنانش اشاره داشت: ما یکی از کسانی هستیم که حق داریم بیاییم در جلساتی که در مجمع در خصوص توسعه روستایی می‌باشد حرف‌ها را بزنیم و کمک بگیریم و دوم اینکه کمک کنید و نگذارید سازمان توسعه روستایی زیر نظر هیچ سازمان بخشی باشد. مگر می‌توانیم ما طرح عمران سازمان توسعه روستایی تشکیل بدهیم زیر نظر سازمان جهاد یا هر سازمان دیگری این امکان پذیر نیست.

 

*** معاونت توسعه روستایی به مردمی کردن اقتصاد‌ اشاره کرد

 

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم با تاکید بر مردمی کردن اقتصاد‌، گفت: باید به سمت اقتصاد مردمی حرکت کنیم. وی همچنین افزود:‌تشکیل بنیاد ایران آینده کار بسیار خوبی است که این دستگاه مشاور و هدایتگر مردم باشد ما هم در خدمت شما هستیم که نظرات را بدهیم.

 

وی بیان کرد: سیاست ما باید توجه به قشر تولید کننده باشد سیاست ما  باید بوسه بر آثار تولید‌کننده باشد. روستا واحد تولیدی است دارای تولیدهای متنوع می باشد که می‌تواند به‌صورت خام مصرف شود و قابلیت فرآوری هم دارند اگر روستا را این‌طور تعریف کنیم روستا را تبدیل به یک پایگاه فرآوری و تبدیلی کنیم اگر شما دوستان هم به ما کمک کنید تا ما بگوییم روستا واحد تولیدی است با سکونتگاه فرق دارد.

 

به گزارش خبرگزاری روستا، وی در پایان اشاره داشت: ما حاضریم واقعا به‌خاطر روستاییان و کشور همه جلساتتان را حضور داشته باشیم حتی در کارگروه‌های شما شرکت خواهیم کرد تا به نتایجی برسیم تا یک خروجی که به نفع مردم باشد برایش تعریف کنیم و همچنین برای به نتیجه رسیدن زمان مشخص کنیم و وقت بگذاریم‌.

 

روستانیوز روستانیوز روستانیوز

انتهای پیام///

منبع
معاونت توسعه روستایی
ارسال دیدگاه