کد خبر:67152
پ
عشایر
مدیرکل ساماندهی عشایر سازمان امور عشایر:

ایجاد تحولات فرهنگی در مناطق عشایری

متاسفانه رسیدگی به امور فرهنگی و اجتماعی عشایر مغفول مانده که این را در بررسی شاخص‌های توسعه فرهنگی در مناطق عشایری که عمدتا کمتر از ۱۰ درصد می‌باشد به عینه شاهد هستیم.

خدمات ارزشمند و گسترده‌ای پس از پیروزی انقلاب اسلامی به عشایر شده است که عمدتا در حوزه‌های زیربنائی صورت گرفته و متاسفانه رسیدگی به امور فرهنگی و اجتماعی عشایر مغفول مانده که این را در بررسی شاخص‌های توسعه فرهنگی در مناطق عشایری که عمدتا کمتر از ۱۰ درصد می‌باشد به عینه شاهد هستیم.

 

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا و عشایر ایران، «سیاوش احمدی میرقائد» گفت: تنوع بخشی به معیشت عشایر یکی از مهم‌ترین برنامه‌هایی است که در دستور کار دولت دوازدهم قرار گرفته است.

 

میرقائد در همایش اقامه نماز عشایر مناطق جنوب و غرب کشور که تحت عنوان یاوران نماز در دفتر امام جمعه شهرکرد برگزار شد، با اشاره به نقش مهم عشایر در تحولات کشور، اظهار داشت: عشایر همواره نقش مهمی در تحولات سیاسی، اجتماعی و اقتصادی کشور ایفا کرده‌اند و دارای روحیه دینداری و ولایی هستند.

 

*** تصویب طرح‌های ویژه‌ برای ارتقای سواد در مناطق عشایری

 

وی تعداد عشایر کشور را یک میلیون و دویست هزار نفر در قالب ۲۲۰ هزار خانوار اعلام کرد و افزود: عشایر با در اختیار داشتن ۲۴ میلیون واحد دامی نقش مهمی در چرخه اقتصادی کشور دارند و با تولید مواد لبنی، گوشت و صنایع دستی بخشی از تولیدات ملی را به خود اختصاص داده‌اند.

 

مدیرکل ساماندهی و هماهنگی عشایر سازمان امور عشایر ایران ادامه داد: بر همین اساس طرح‌های ویژه‌ای برای ارتقای سواد، دانش و مسائل فرهنگی و مذهبی در مناطق عشایری در دولت تصویب شده است که امیدواریم زمینه ساز ایجاد تحولات فرهنگی در مناطق عشایری و جبران عقب افتادگی‌های سال‌های گذشته شود.

 

به گزارش خبرگزاری روستا، مدیرکل ساماندهی و هماهنگی عشایر سازمان امور عشایر ایران با بیان اینکه همایش منطقه‌ای استان‌های غربی و جنوب غربی که با محوریت موضوع بررسی راهکارهای ارتقاء جایگاه نماز در مناطق عشایری تشکیل شد، به دنبال این است که با نظام‌مند نمودن ارائه آموزش‌های احکام شرعی نسبت به اشاعه فرهنگ نماز و نمازخوانی در مناطق عشایری اقدام شود.

 

روستانیوز روستانیوز روستانیوز 

انتهای پیام///

منبع
سازمان امور عشایر ایران
ارسال دیدگاه