کد خبر:66929
پ
روستاهای کشور

گازرسانی به بیش از نیمی از روستاهای کشور

مدیر گاز‌رسانی‌ شرکت‌ ملی گاز کشور: پیش‌بینی می‌شود تا پایان دولت دوازدهم، معادل ۹۰ درصد از روستاها از نعمت گاز بهره‌مند شوند.

مدیر گاز‌رسانی‌ شرکت‌ ملی گاز کشور اعلام کرد: اقدام‌های چشمگیری در توسعه گازرسانی شهری و روستایی‌ در کشور انجام گرفته‌ و پیش‌بینی می‌شود  تا پایان دولت دوازدهم، معادل ۹۰ درصد از روستاهای کشور از نعمت گاز بهره‌مند شوند. 

 

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا و عشایر ایران،  «سعید مومنی» اظهار کرد: با گازرسانی به روستاهای‌کشور استان سیتان و بلوچستان حدود ۲ هزار روستا دارد که بودجه گازرسانی آنها از طریق بند «ق» تبصره ۲ قانون بودجه سال ۹۳ و مصوبات مجلس شورای اسلامی است گازرسانی به کشور تکمیل می‌شود. سیاست‌های اتخاذ شده از سوی وزیر نفت در زمینه بهره‌گیری از منابع قانون بودجه از جمله بند «ق» تبصره ۲ قانون بودجه سال ۹۳ و ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید، زمینه‌ای را فراهم کرد تا منابع مالی طرح‌های گازرسانی، از محل استفاده از گاز به جای سوخت‌های مایع تامین شود.

 

*** پایان گازرسانی به روستاهای کشور تا پایان دولت دوازدهم

 

مومنی آمار گازرسانی شهری در ابتدای دولت یازدهم را یک‌هزار و هفت شهر معادل ۹۵ درصد اعلام کرد و افزود: در ابتدای دولت دوازدهم یک‌هزار و ۸۵ شهر معادل ۹۶ درصد و در پایان سال ۹۶، یک‌هزار و ۱۱۴ شهر معادل ۹۶,۶ درصد گازرسانی شدند و پیش‌بینی می‌شود، تا پایان دولت‌ دوازدهم، این آمار به یک‌هزار و ۲۳۰ شهر معادل ۹۹ درصد افزایش یابد.

 

مومنی درباره آمار گازرسانی روستایی نیز گفت: در ابتدای دولت یازدهم، ۱۴‌ ‌هزار روستا معادل ۵۵ درصد، در ابتدای دولت دوازدهم ۲۳ هزار روستا معادل ۷۷ درصد و در پایان سال ۹۶، ۲۶ هزار روستا معادل ۸۱ درصد گازرسانی شدند که پیش‌بینی می‌شود این آمار تا پایان دولت دوازدهم، به ۳۷ هزار روستا معادل ۹۰ درصد افزایش یابد. پیش از این مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز بهمن ماه سال ۹۶ از گازرسانی به ۹۹ درصد از جمعیت شهری و ۹۰ درصد از جمعیت روستایی کشور تا پایان‌ دولت دوازدهم خبر داده بود.

 

*** اقدامات چشمگیر دولت در گازرسانی به روستاهای کشور

 

به گفته سعید مومنی، در دولت یازدهم، اقدام‌های چشمگیری در توسعه گازرسانی شهری و روستایی‌ در کشور انجام گرفته‌، وی اظهار کرد: جمعیت روستایی دارای گاز کشور که در پایان دولت دهم ۵۵ درصد بودند، در پایان دولت یازدهم به ۷۷ درصد رسیدند و در پایان دولت دوازدهم، این رقم به ۹۰ درصد افزایش‌ می‌یابد.

 

مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ادامه داد: جمعیت شهری تحت پوشش گازرسانی اکنون به رقم ۹۶ درصد رسیده است. و پیش‌بینی‌ می‌کنیم بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، این رقم تا پایان دولت‌ دوازدهم به ۹۹ درصد برسد.

 

 به گزارش خبرگزاری روستا، مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز در پایان خاطر نشان کرد: میزان تولید گاز کشور اکنون به روزانه ۸۰۰ میلیون مترمکعب رسیده است که با پایان یافتن توسعه همه فازهای پارس جنوبی به یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون مترمکعب افزایش خواهد یافت.

 

انتهای پیام///

منبع
خبرگزاری روستا
ارسال دیدگاه