کد خبر:66956
پ
سند ثبتی
معاونت توسعه روستایی:

بیشتر روستاهای کشور فاقد سند ثبتی هستند

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور: ۷۰ درصد روستاهای کشور از داشتن سند ثبتی محروم هستند و ۲۵ درصد دیگر نیز فاقد سند مسکونی هستند.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور اعلام کرد: ۷۰ درصد روستاهای کشور از داشتن سند ثبتی محروم هستند و ۲۵ درصد دیگر نیز فاقد سند مسکونی هستند.

 

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا و عشایر ایران، «ابوالفضل رضوی» در دیدار با مردم و مسئولان روستای ده حسن رباط کریم، اظهار داشت‌: با اشاره به لزوم توسعه و آبادانی روستاها با توجه به ظرفیت‌های نهفته در آن  همواره در طول انقلاب مسئولان به عنوان خادمان مردم خود را وقف آن‌ها کرده و در جهت رفع نیازها و مشکلات آن‌ها گام های بزرگی برداشته‌اند، هرچند تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم و باید تلاش‌های بیشتری صورت‌گیرد. وی تصریح کرد: ما بر این باوریم که رشد و توسعه در یک منطقه زمانی اتفاق می‌افتد که عملکرد مسئولان به ویژه شورای آن منطقه مثبت بوده و با همکاری و مشارکت مردم تعاملی سازنده بین آن‌ها شکل گیرد.

 

*** فقدان کسب وکار در روستاها سبب مهاجرت روستاییان به شهرها

 

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور در ادامه با اشاره به مشکلات زیست‌محیطی در روستاهای تهران افزود: جمعیتی بالغ بر ۸۵۰ هزار نفر در روستاهای استان تهران سکونت دارند، اما متأسفانه با مشکلات بسیاری روبه‌رو هستند که مهم‌ترین آن‌ها مشکلات زیست‌محیطی و فقدان فضای کسب و کار است که سبب مهاجرت بسیاری از روستائیان به ویژه جوانان به شهر می‌شود.

 

رضوی ادامه داد: گام نخست در رسیدگی به مشکلات روستائیان شناسنامه‌دار کردن روستاها است، به این معنا که هر روستا با توجه به ظرفیت‌های آن بتواند مشکلات خود را برطرف و مانع از مهاجرت به شهرها شوند، برای نمونه روستاهای رباط کریم توانایی بالایی در فرآوری گیاهان دارویی، کاشت زعفران و گل محمدی دارد که می‌تواند در اشتغال‌زایی روستائیان بسیار مؤثر واقع شود.

 

*** محروم بودن بیش نیمی از روستاهای کشور از داشتن سند ثبتی

 

وی با بیان اینکه ۷۰ درصد روستاهای کشور از داشتن سند ثبتی محروم هستند گفت: ۲۵ درصد دیگر نیز فاقد سند مسکونی هستند که لازم است مسئولان در سازمان ثبت املاک و بنیاد مستضعفان به این امر توجه ویژه‌ای داشته باشد.

 

به گزارش‌ خبرگزاری روستا‌، معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور در پایان خاطرنشان کرد: روستاهای رباط کریم با توجه به نزدیکی به تهران و برخورداری از افراد فرهیخته باید در ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان و نوین در عرصه اشتغال و کارآفرینی گام بردارند.

 

انتهای پیام///

منبع
معاونت توسعه روستایی
ارسال دیدگاه