کد خبر:66865
پ
استان فارس
استاندار فارس:

پرداخت تسهیلات اشتغالزایی در روستاهای استان فارس

بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار در راستای کمک به رونق تولید و اشتغالزایی در استان فارس به طرح‌های اشتغال فراگیر روستایی و عشایری تخصیص یافت.

بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار در راستای کمک به رونق تولید و اشتغالزایی در استان فارس به طرح‌های اشتغال فراگیر روستایی و عشایری تخصیص یافت.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا و عشایر ایران، «اسماعیل تبادار» در نخستین جلسه‌ی شورای هماهنگی بانک‌های استان در سال ۹۷، از اختصاص بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار به طرح‌های اشتغال فراگیر روستایی و عشایری در روستاهای استان فارس خبر داد و گفت: از نیمه‌ی دوم اسفندماه پارسال تاکنون دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از این اعتبار پرداخت شده و این مبلغ زمینه‌ی اشتغال ۶۰ نفر را نیز فراهم کرده است.

 

تبادار از همکاری بانک‌‌های فعال دراین زمینه قدردانی کرد و افزود: انتظار داریم سایر بانک‌ها هم با برنامه‌ریزی دقت نظر و تسریع مبتنی بر برنامه‌ریزی در امر مهم اشتغالزایی سهیم شوند.

 

*** اشتغالزایی در روستاهای استان فارس

 

مدیر کل کمیته‌ی امداد امام خمینی فارس هم در این جلسه از اجرای ۱۰ هزار و ۸۵۰ طرح با ظرفیت ۱۳ هزارنفر اشتغالزایی در استان خبرداد و گفت: برای این طرح‌ها ۱۸۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هزینه شده است و با این عملکرد کمیته‌ی امداد فارس درسال ۹۶ مقام اول جذب اعتبارات بانکی را درکشور کسب کرد. بذرافشان افزود: از این مبلغ ۱۴۴ میلیارد و ۵۰۰ مییون تومان اعتبارات بانکی و ۳۲ میلیارد تومان درسرفصل اعتبارات امداد ولایت و ۱۲ میلیارد تومان از اعتبارات صندوق کار افرینی امید بوده است.

 

عدم توجه به آیین نامه‌های ابلاغی درزمینه‌ی زمان پرداخت و میزان و ثائق برای اخذ تسهیلات کم کردن مدت زمان بازپرداخت تسهیلات و تمرکز بعضی از بانک‌های عامل براجرای طرح‌های خاص از جمله مواردی بود که مسئولین دستگاه‌های اجرایی به عنوان مشکلات بانک‌ها درپرداخت تسهیلات مطرح و برحل آن‌ها تاکید کردند.

 

به گزارش خبرگزاری روستا، دراین جلسه همچنین مقرر شد متقاضیان دریافت تسهیلات اشتغالزایی طرح‌های خودشون رو برای عقد قرارداد تاپایان خردادماه امسال به بانک‌های استان ارسال کنند.

 

روستانیوز روستانیوز روستانیوز

انتهای پیام///

منبع
خبرگزاری روستا
ارسال دیدگاه