کد خبر:66864
پ
نسخ خطی
مدیر کل دفتر امور روستایی مرکزی:

راه‌اندازی اولین موزه مفاخر روستایی و نسخ خطی کشور

یکی از مفاخر این روستا با اهدای خانه روستایی خود برای راه‌اندازی اولین موزه مفاخر و نسخ خطی پیش قدم شده و تمهیدات لازم برای راه‌اندازی این موزه و اخذ مجوز لازم در دستور کار قرار دارد.

مدیر کل دفتر امور روستایی استانداری استان مرکزی اعلام کرد: یکی از مفاخر این روستا با اهدای خانه روستایی خود برای راه‌اندازی اولین موزه مفاخر و نسخ خطی پیش قدم شده و تمهیدات لازم برای راه‌اندازی این موزه و اخذ مجوز لازم در دستور کار قرار دارد.

 

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا و عشایر ایران، «فائض پور» در نشست هماهنگی همایش مشاهیر و مفاخر استان مرکزی در خمین افزود: این آثار جمع‌آوری و شناسایی شده همه نسخ خطی موجود در سطح روستاهای استان نیست و هزاران نسخ دیگر در دست روستاییان است که از ارائه آنها به دست متولیان خودداری می‌کنند.

 

*** ساماندهی و حفظ نسخ خطی در سطح روستاهای استان مرکزی

 

طرح ساماندهی و حفظ این نسخ در سطح روستاهای استان مرکزی از سال گذشته کلید خورده و بانک اطلاعاتی از نسخ خطی موجود در استان مرکزی تهیه می‌شود. تاکنون یک میلیون نسخ خطی در روستاهای استان مرکزی فهرست نویسی شده و راه‌اندازی اولین موزه مفاخر روستایی و نسخ خطی کشور در روستای لیلیان از توابع خمین راه‌اندازی می‌شود تا این آثار با ارزش در معرض دید علاقه مندان قرار گیرد.

 

وی گفت: یکی از مفاخر این روستا با اهدای خانه روستایی خود برای راه‌اندازی اولین موزه مفاخر و نسخ خطی پیش قدم شده و تمهیدات لازم برای راه‌اندازی این موزه و اخذ مجوز لازم در دستور کار قرار دارد.

 

به گزارش خبرگزاری روستا، مدیر کل دفتر امور روستایی استانداری استان مرکزی با بیان اینکه در روستاها در زمینه‌های مختلف استعدادهای خوبی وجود دارد و همچنین تعدادی از مفاخر روستایی استان شناسایی و آثار آنان جمع‌آوری شده، در پایان خاطر نشان کرد: برای معرفی این عالمان و اندیشمندان، آیین تجلیلی از مفاخر استان مرکزی و روستاییانی که این نسخ را نگه‌داری می‌کنند در ۲۵ اردیبهشت ماه در روستای لیلیان برگزار می‌شود. 

 

روستانیوز روستانیوز روستانیوز

انتهای پیام///

منبع
خبرگزاری روستا
ارسال دیدگاه