کد خبر:66580
پ
بیمه

پرداخت ۸۰ درصد مطالبات بیمه روستایی زنجان

با توجه به آخرین آمار اعلام شده از جمعیت یک میلیون و ۵۷ هزار ۴۶۰ نفری این استان ۶۲۴ هزار و ۱۸۵ نفر معادل ۵۹ درصد جمعیت این استان تحت پوشش بیمه روستایی سلامت هستند.

با توجه به آخرین آمار اعلام شده از جمعیت یک میلیون و ۵۷ هزار ۴۶۰ نفری این استان ۶۲۴ هزار و ۱۸۵ نفر معادل ۵۹ درصد جمعیت این استان تحت پوشش بیمه روستایی سلامت هستند.

 

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا و عشایر ایران، «خدیجه ابراهیم خانی» در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: طی سال گذشته کارهای بسیار خوبی برای پرداخت مطالبات این اداره کل به مراکز دولتی و بخش خصوصی انجام گرفته است. وی یادآوری کرد: بر این اساس زمان تحویل اسناد، رسیدگی و پرداخت مطالبات به مراکز طرف قرار داد این اداره کل اعم از بیمارستان‌ها، مطب‌ها و داروخانه‌ها ۲ ماه به طول می‌انجامد و این کار به‌دلیل بررسی‌های بیشتر است.

 

*** پرداختی‌های سازمان بیمه سلامت به داروخانه استان زنجان

 

ابراهیم خانی افزود: هم‌اکنون پرداختی‌های این اداره کل به داروخانه استان تا دی سال گذشته و به دانشگاه علوم پزشکی نیز تا مرداد پارسال انجام گرفته است. وی بیان کرد: این در حالی است پرداختی سازمان بیمه سلامت برای مطالبات مراکز طرف قرارداد از طریق اعتبارات دولتی تخصیص یافته انجام می‌شود و بروز مشکلاتی در این بخش تاخیر ایجاد می‌کند.

 

مدیر کل بیمه سلامت استان زنجان ادامه داد: هم‌اکنون بیمه سلامت استان چتر بیشتری از بیمه شدگان را تحت پوشش دارد و تلاش دارد خدمات بهتری را به گروه‌های هدف ارائه دهد.

 

*** روستاییان، تحت پوشش بیمه روستایی رایگان هستند

 

وی اظهار کرد: هم اکنون ۸۵ درصد از بیمه شدگان استان اعم از روستایی، همگانی تحت پوشش بیمه روستایی رایگان هستند و در واقع بیشترین آنها را نیز اقشار ضعیف تشکیل می‌دهند. این مسئول ادامه داد: هدف بیمه سلامت، واقعی کردن پوشش بیمه‌ای گروه‌های هدف بوده و تحقق این موضوع ارائه خدمات را بیش از گذشته تسهیل می‌کند.

 

وی بیان کرد: هم‌اکنون دارندگان پوشش بیمه همگانی سلامت به ویژه قشر نیازمند خدمات تشخیصی را از مراکز دولتی دانشگاهی و غیر دانشگاهی با کمترین هزینه‌ای دریافت کنند. ابراهیم خانی خاطر‌نشان کرد: یکی از برنامه‌های مهم سازمان این است که در گذشته افراد برخوردار به دلیل مزیت‌های بیمه همگانی سلامت تحت پوشش این نوع بیمه روستایی قرار گرفته بودند، به صندوق بیمه ایرانیان هدایت شوند که هزینه پرداخت بیمه هر فرد ماهانه ۲۰۰ هزار ریال است.

 

به گزارش خبرگزاری روستا، هم اکنون ۲۵ دفتر پیشخوان طرف قرارداد اداره کل بیمه همگانی سلامت در استان زنجان فعال است که از این تعداد ۹ دفتر در شهر زنجان و مابقی در دیگر شهرهای استان خدمات ارائه می‌کنند. 

 

روستانیوز روستانیوز روستانیوز

انتهای پیام///

منبع
خبرگزاری روستا
ارسال دیدگاه