کد خبر:66422
پ
tad_9_
رئیس شورای روستای طاد:

اقدام مبتکرانه دهیاری روستای طاد

رئیس شورای روستای طاد شهرستان تفرش: روستای طاد یکی از روستاهای ارزشمند با طبیعت خاص است که سعی بر قرار گرفتن آن در زمره روستاهای هدف گردشگری داریم.

رئیس شورای روستای طاد شهرستان تفرش اعلام کرد: روستای طاد یکی از روستاهای ارزشمند با طبیعت خاص است که سعی بر قرار گرفتن آن در زمره روستاهای هدف گردشگری داریم.

 

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا و عشایر ایران، «محسن خان‌بیگی» در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: کوچه‌های این روستا نام مفاخر و مشاهیر بزرگ این خطه را یدک می‌کشند. وی با اشاره به سابقه فرهنگی این روستا گفت: مشاهیر و مفاخر بزرگی از این روستا سر برآورده‌اند که شاخص‌ترین آنها حکیم نظامی گنجوی است که منزل این حکیم بزرگ در روستا ثبت ملی شده است و در حال حاضر تلاش‌ها مصروف به قرار گرفتن این منزل ارزشمند در زمره آثار یونسکو است.

 

*** اقدام شورا و دهیاری روستای طاد

 

خان‌ بیگی با اشاره به خرید منزل پدری حکیم نظامی گنجوی توسط دهیاری روستا و پیشرفت ۴۰ درصدی مرمت آن بیان کرد: در کنار این شخصیت ادبی بزرگ، روستا طاد محل تولد عبدالله دوامی ردیف دان موسیقی اصیل ایرانی است که متاسفانه منزل وی تخریب شده، اما همچنان یاد و خاطره این شخصیت بزرگ در روستا حفظ شده است.

 

وی با تاکید بر اصرار روستاییان بر حفظ ارزش‌های فرهنگی و ادبی طاد عنوان کرد: مجموعه شورا و دهیاری روستای طاد به منظور حفظ این ارزش‌ها با همفکری اقدام به نامگذاری کوچه‌ها و خیابان‌های روستا به نام مشاهیر و مفاخر طاد کرده‌اند به شکلی که امروز بخش اعظمی از کوچه‌های روستا به نام بزرگان ادب و فرهنگ این خطه نامگذاری شده است و تنها تعداد معدودی کوچه باقی مانده که نامگذاری آنها به‌زودی انجام می‌شود و در کنار نامگذاری معرفی کوتاهی از شخصیت نیز بر روی تابلو صورت گرفته است.

 

رئیس شورای روستای طاد اظهار کرد: با توجه به اینکه اغلب کوچه‌های روستایی شهرستان طاد به نام گل‌ها نامگذاری شده است شورا و دهیاری روستا تصمیم انجام این اقدام مبتکرانه با محوریت معرفی و ماندگاری مفاخر و مشاهیر روستا گرفتند.

 

به گزارش خبرگزاری روستا، رئیس شورای روستای طاد شهرستان تفرش در پایان خاطر نشان کرد: روستای طاد دارای ۲۹۰ نفر جمعیت ساکن و فصلی است که مجموعه مدیریتی روستا تمام تلاش خود را برای جذب و جلوگیری از مهاجرت داشته است. خوشبختانه امروز با معضل مهاجرت روستاییان به شهر مواجه نیست و تلاش خود را صرف معرفی روستای طاد به عنوان روستای هدف گردشگری کرده‌ایم به‌ویژه اینکه این امر قطعا مانع مهاجرت جوانان روستا به شهر می‌شود.

 

انتهای پیام///

منبع
خبرگزاری روستا
ارسال دیدگاه