کد خبر:66116
پ
۲۳۳۸۳۲۳
مدیر بنیاد مسکن آذربایجان غربی:

افتتاح ۵۰۰ واحد مسکن مقاوم روستایی در آذربایجان غربی

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی از بهره‌برداری چند طرح عمرانی به مناسبت دهه مبارک حساب ۱۰۰ حضرت امام خمینی (ره) و تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در سال ۹۷ خبر داد.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی از بهره‌برداری چند طرح عمرانی به مناسبت دهه مبارک حساب ۱۰۰ حضرت امام خمینی (ره) و تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در سال ۹۷ خبر داد.

 

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا و عشایر ایران، «محمود بدلی» در گفت‌و‌گو با خبرنگاران اظهار داشت: به مناسبت ۲۱ فروردین سالروز تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، تعداد ۵۰۰ واحد مسکن مقاوم با اعتبار بالغ بر ۹۵ میلیارد ریال و در ۲ روستا طرح هادی با اعتبار بالغ بر ۱۰ میلیارد و ۴۸۰ میلیون ریال در سطح استان افتتاح خواهد شد که ۱۸۹۰ خانوار از مزایای این طرح‌های عمرانی بهره‌مند می‌شوند. وی تصریح کرد: از مهم‌ترین و حساس‌ترین فعالیت عمرانی که با جدیت پیگیری می‌شود، اجرای طرح بهسازی یا ترویج ساخت و سازهای مقاوم بوده است.

 

*** طرح هادی در سطح روستاهای استان آذربایجان غربی

 

بدلی خاطر‌نشان کرد: اکثر اماکن روستایی قدیمی، فرسوده، با مصالح نامرغوب، غیر اصولی یا در مکان نامناسب ساخته شدند که در برابر سوانح آسیب‌پذیر هستند لذا از تمامی دست‌اندرکاران و صاحبان نفوذ دعوت می‌شود در راستای ترویج فرهنگ مقاوم‌سازی، ارتقای کیفیت ساخت و سازها برابر مقررات ملی ساختمان و بهبود بافت‌های فرسوده این نهاد را یاری کنند.

 

وی افزود: تاکنون در سطح روستاهای استان آذربایجان غربی ، تعداد ۸۶ هزار متقاضی با بانک‌های عامل انعقاد قرارداد کرده و واحدهای مسکونی مقاوم و زیبا خود را شروع و ۷۵ هزار واحد به اتمام رسیده است.

 

وی ادامه داد: طرح هادی نیز در روستاهای بالای ۲۰ خانوار و با هدف توسعه اصولی، برابر نقشه تهیه شده اجرا می‌شود و در این راستا تاکنون بر اساس سرشماری سال ۹۵ ، ۲۱۸۶ روستای بالای ۲۰ خانوار استان، قابلیت تهیه طرح هادی را دارند که برای ۲۰۸۰ روستا نقشه طرح هادی تهیه و در ۵۰۰ روستا نیز با اقدامات فیزیکی نظیر بازگشایی معابر، جدول‌گذاری، سنگ فرش و آسفالت معابر، ساماندهی چشمه‌ها و محوطه اماکن عمومی، ایجاد فضای سبز و محل بازی کودکان اجرا شده است.

 

به گزارش خبرگزاری روستا، روستاییان زحمتکش با مراجعه به بنیاد مسکن شهرستان‌ها و مشارکت بانک‌ها می‌توانند از تسهیلات قرض الحسنه ۲۰۰ میلیون ریالی با کارمزد ۵ درصد و بازپرداخت ۱۵ ساله، بدون هیچ‌گونه سپرده‌گذاری و محدودیتی (در تمامی روستاها)، بهره‌مند شوند.

 

انتهای پیام///

منبع
خبرگزاری روستا
ارسال دیدگاه