کد خبر:66044
پ
۱۳۹۶۰۴۲۳۱۱۱۰۵۹۵۵۰۱۱۳۹۳۷۲۴
مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه:

کشت برنج در استان کرمانشاه ممنوع است

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه از ممنوعیت کشت برنج در این استان خبر داد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه از ممنوعیت کشت برنج در استان کرمانشاه خبر داد.

 

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا و عشایر ایران، «کیاست امیریان» گفت: پیرو اطلاعیه‌ها و ابلاغ‌های صورت گرفته قبلی و تصمیمات شورای حفاظت از منابع آب در استان و شهرستان‌های تابعه کشت برنج در استان کرمانشاه ممنوع است. 

 

***  کشت برنج در سطح استان

 

وی افزود: متاسفانه در سال‌های اخیر علیرغم کاهش چشمگیر بارش در سطح کشور و همچنین ابلاغ اطلاعیه‌های مکرر مشاهده می‌گردد که در برخی نقاط افراد به منظور انتفاع بیشتر و فراتر از حقابه معمول اقدام به کشت برنج در سطح استان می‌کنند که این رویه خلاف الگوی کشت ارائه شده بوده و در صورت مشاهده این نوع کشت با حکم مراجع قضایی معدوم و مسئولیت عواقب آن به عهده کشاورزان متخلف است.

 

کرمانشاه نهمین شهر پرجمعیت و یکی از کلان شهرهای ایران و مرکز استان کرمانشاه در ایران می‌باشد که دارای جمعیتی بالغ بر۹۴۷٬۰۰۰ نفردرسال ۱۳۹۵ و مساحت ۹۳٬۳۸۹٬۹۵۶ متر مربع است. شهر کرمانشاه بزرگترین شهر کردنشین و مهم‌ترین شهر در منطقهٔ مرکزی غرب ایران است. کرمانشاه از شهرهای تاریخی و فرهنگی ایران به‌شمار می‌رود و پیدایش آن به سده چهارم میلادی بازمی‌گردد و از آن دوران تا حمله اعراب به ایران به عنوان دومین پایتخت  ساسانیان مورد توجه حکومت بود. در دوران سلجوقیان در قرن یازدهم میلادی کرمانشاه به عنوان شهر ارشد کردستان انتخاب شد.

 

شهر کرمانشاه دارای آب و هوای معتدل کوهستانی است. در سده چهارم میلادی شهر کرمانشاه که در آن دوران روستای خوش آب و هوایی بود به عنوان دومین اقامتگاه پادشاهی ساسانیان برگزیده شد. در دوران ساسانیان باغ‌های بزرگی در این منطقه ساخته شد و تا مدت‌ها مکان خوش‌گذرانی شاهان ساسانی بوده‌است.

 

به گزارش خبرگزاری روستا، مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه اظهار داشت: کشت برنج و استان کرمانشاه هم اکنون با بارش ۳۱۱ میلی متر محل مناسبی جهت کشت‌های با نیاز آبی بالا نمی‌باشد و اقدام به این نوع کشت تبعات جبران ناپذیری برای منابع آب به‌دنبال خواهد داشت، و موجب تضییع حق افراد دارای حقابه در پایین دست است. 

 

انتهای پیام///

منبع
خبرگزاری روستا
ارسال دیدگاه