کد خبر:65686
پ
hdpe_pipes_and_coils_2_lare
رییس جهاد کشاورزی شهرستان ری:

تجهیز ۲۷ درصد از اراضی کشاورزی ری به سامانه نوین آبیاری

رییس اداره جهاد کشاورزی شهرستان ری، از تجهیز ۱۰هزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان به سامانه نوین آبیاری (تحت فشار و قطره ای) خبر داد.

رییس اداره جهاد کشاورزی شهرستان ری، از تجهیز  ۱۰هزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان به سامانه نوین آبیاری (تحت فشار و قطره ای) خبر داد.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا و عشایر ایران، ابوالفضل خلیلی اظهار کرد: آبیاری تحت فشار اراضی این شهرستان از اولویت‌های جهاد کشاورزی محسوب می‌شود و سعی داریم تا با ارائه تسهیلات، سایر اراضی را هم تجهیز به این نوع سامانه نوین آبیاری مقرون به صرفه کنیم.

وی تصریح کرد: ۲۷۰ میلیارد ریال را برای افزایش راندمان آبیاری تحت فشار در این شهرستان درنظر گرفته شده است.

وی عنوان کرد: در سال ۹۲ سه هزار و ۵۰۰ هکتار و در سال ۹۵ هفت هزار و ۸۰۰ هکتار از اراضی این شهرستان به آبیاری تحت فشار تجهیز شد و در انتهای سال ۹۶ این میزان ۱۰ هزار هکتار رسید.

*** کشاورزی در شهرستان ری، موجب اشتغالزایی ۵۴ هزار نفر به صورت مستقیم شده است

رییس اداره جهاد کشاورزی شهرستان ری گفت که هم اکنون این شهرستان با ۳۷ هزار هکتار از اراضی کشاورزی در حدود ۹۲ هزار تن اکسیژن تولید و سه میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار آب را تعرق و باعث تعدیل هوا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری روستا، خلیلی با بیان اینکه هم اکنون بخش کشاورزی در این شهرستان موجب اشتغالزایی ۵۴ هزار نفر به صورت مستقیم شده است گفت: این شهرستان دارای بزرگترین واحد دامداری و صنایع تبدیلی کشاورزی در استان است، همچنین در تولید سبزی و صیفی جات، ذرت علوفه ای و گندم دارای رتبه اول در استان است.

انتهای پیام///

منبع
روستا خبر
ارسال دیدگاه