کد خبر:65465
پ
image_800_600

خرید توافقی برنج در گیلان

دولت برای حمایت از شالیکاران، برنج مازاد بر نیازشان را با قیمت توافقی خریداری می‌کند.

دولت برای حمایت از شالیکاران گیلان ، برنج مازاد بر نیازشان را با قیمت توافقی خریداری می‌کند.

 

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا و عشایر ایران، رئیس شرکت بازرگانی دولتی ایران – شعبه گیلان اعلام کرد: در مرحله دوم، برنج رقم هاشمی با قیمت مصوب از شالیکاران خریداری می‌شود.

 

یعقوب خزرائی افزود: قیمت هر کیلو برنج هاشمی با توجه به مقدار شکستگی برنج‌، از ۸۸۰۰ تا ۹۱۰۰ تومان از کشاورزان گیلان خریداری می‌شود.

 

وی گفت: تا زمانی که کشاورزان به مراکز خرید مراجعه کنند، خرید توافقی ادامه خواهد داشت. رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان در خصوص قیمت برنج اظهار داشت: برای برخورد با سودجویان برنج آماده هر گونه همکاری با نهادهای نظارتی و قضایی هستیم. علی شعبان نژاد با بیان این‌که مخلوط کردن برنج‌های مرغوب ایرانی با برنج‌های نامرغوب در بازارهای استان به‌ندرت اتفاق می‌افتد، افزود: شالیکاران گیلانی هیچ نقشی در مخلوط کردن برنج مرغوب با نامرغوب ندارند و فقط تعداد کمی از کارخانه داران برنج و دلالان در مواردی محدود و به‌صورت خرده‌فروشی این کار را انجام می‌دهند.

 

سرپرست دفتر نمایندگی شرکت بازرگانی دولتی ایران در استان گیلان از خرید برنج‌های شناسنامه‌دار مازاد کشاورزان استان به قیمت توافقی، توسط دولت و در راستای حمایت از شالی‌کاران استان خبر داد. یعقوب خزرایی گفت: کشاورزان شالی‌کار گیلانی که برنج مازاد فروخته نشده دارند و مایل هستند آن را به قیمت‌های توافقی اعلام شده به دولت ‌بفروشند، مشمول این طرح حمایتی می‌شوند. وی افزود: به دنبال سفر اخیر وزیر جهاد کشاورزی به گیلان و بررسی راه‌های رونق بخشی به بازار برنج بومی، طرح حمایتی خرید توافقی برنج‌های با کیفیت بومی، اجرایی شده و در دستور کار شرکت بازرگانی دولتی ایران قرارگرفته است.

 

به گزارش خبرگزاری روستا، رئیس شرکت بازرگانی دولتی ایران – شعبه این استان با اشاره به اینکه ۲ مرکز در رودسر و رشت برای خرید توافقی برنج در نظر گرفته شده است، در پایان تصریح کرد: در مرحله اول اجرای این طرح از ۱۵ دی تا ۱۵ بهمن، حدود ۱۶ تن برنج از شالیکاران گیلانی خریداری شد. 

 

انتهای پیام///

منبع
خبرگزاری روستا
ارسال دیدگاه