کد خبر:64653
پ
۱۳۹۵۰۴۲۳۱۱۰۴۴۸۱۲۵۸۱۲۵۸۴۴
مدیر شرکت آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد:

آبرسانی به روستاهای کهگیلویه و بویراحمد

کم‌آبی روستاهای این استان را تهدید می‌کند به گونه‌ای که خشکسالی‌های چند سال اخیر موجب کاهش سطح آب‌های زیر‌زمینی و خشک شدن چشمه‌های فراوانی در کهگیلویه و بویراحمد شده است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرد: کم‌آبی روستاهای این استان را تهدید می‌کند به گونه‌ای که خشکسالی‌های چند سال اخیر موجب کاهش سطح آب‌های زیر‌زمینی و خشک شدن چشمه‌های فراوانی در کهگیلویه و بویراحمد شده است.

 

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا و عشایر ایران، یک هزار و ۴۲۰ روستای دارای سکنه استان کهگیلویه و بویراحمد تاسیسات آبرسانی سالم دارند.
فیض الله پاسره در گفت‌و‌گو با خبرنگاران اظهار داشت: در ابتدای سال جاری ۱۳۰ روستا به صورت سیار آبرسانی می‌شد اما این رقم هم‌اینک به حدود ۱۵۹ روستا رسیده است.

 

*** کهگیلویه و بویراحمد دوره خشکسالی را طی می‌کند

 

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و‌بویراحمد بیان کرد: آب چاه‌های شبکه آب شرب روستاهای استان در حال کم شدن است به‌طوری که ۶ حلقه چاه تامین آب روستایی در استان با چالش کم‌آبی بی سابقه‌ای روبه‌رو شده است. وی تصریح کرد: سایر منابع تامین آب روستایی استان نیز اُفت داشته و با شروع فصل تابستان در سال آینده این مشکل بیشتر احساس می‌شود. پاسره عنوان کرد: در شرایط کنونی استفاده آشامیدنی از آب، اولویت اول و اصلی استان است.

 

وی ابراز داشت: روستائیان هم باید از مصرف آب شرب برای کشاورزی، دامداری و باغداری پرهیز کنند. کهگیلویه و بویراحمد دوره خشکسالی را طی می‌کند. میزان بارش نزولات آسمانی در این استان در سال زراعی جاری نسبت به پارسال نزدیک به ۵۰ درصد کاهش یافته است. کهگیلویه و‌بویراحمد در جنوب غرب ایران ۷۱۳ هزار نفر جمعیت دارد‌. جمعیت روستایی کهگیلویه و بویراحمد بین دو سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۹۰ تا ۹۵ از ۴۷ درصد به ۴۴ درصد جمعیت استان کاهش پیدا کرده است.

 

به گزارش خبرگزاری روستا، از مجموع یک هزار و ۶۷۶ روستای دارای سکنه در کهگیلویه و بویراحمد ۷۲۰ روستا بالای ۲۰ و مابقی زیر ۲۰ خانوار جمعیت دارند.

 

انتهای پیام///

منبع
خبرگزاری روستا
ارسال دیدگاه