کد خبر:63248
پ
index
رییس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری:

۱۴ هزار هکتار از اراضی استان به سیستم آبیاری مجهز شده است

طی چهار سال ۱۴ هزار هکتار از اراضی استان چهار محال و بختیاری به سیستم آبیاری مجهز شده است که این نشان‌دهنده توجه دولت به منابع آب و پایداری بخش کشاورزی بوده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری اعلام کرد که طی چهار سال ۱۴ هزار هکتار از اراضی استان به سیستم آبیاری مجهز شده است که این نشان‌ دهنده توجه دولت به منابع آب و پایداری بخش کشاورزی بوده است.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا و عشایر ایران، ذبیح‌الله غریب ۱۷ بهمن‌ماه در آیین نمادین افتتاح ۵۳ طرح و پروژه بخش کشاورزی استان، با اشاره به فرصت‌ها و ظرفیت‌های خوب در بخش کشاورزی استان، افزود: باید از پتانسیل‌های مغفول مانده استان به درستی استفاده شود که در این زمینه نیازمند بخش‌های مختلف هستیم.

غریب گفت: در سال گذشته از پنج نمونه کشاورزی تجلیل شد که تنها کشاورز نمونه کشوری با رکورد تولید ۱۲ تن گندم از این استان بود و امسال نیز در این بخش، سه نمونه ملی انتخاب شدند که این افتخارات به دلیل نگاه پتانسیلی، توسعه‌ای و خاص دولت به این استان بوده است.

وی ادامه داد: استان در بسیاری از شاخص‌ها دارای ظرفیت‌های خوبی است که در اقتصاد مقاومتی تلاش می‌شود از ظرفیت‌های غیر فعال و نیمه‌فعال نیز استفاده شود.

غریب توسعه مناطق روستایی و عشایری را از سیاست‌های دولت عنوان و تصریح کرد: باید تلاش شود برای ایجاد اشتغال و تولید و همچنین توسعه روستاها و مناطق عشایری از ظرفیت‌ها و فرصت‌ها به خوبی استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه طی چهار سال ۱۴ هزار هکتار از اراضی استان به سیستم آبیاری مجهز شده است، تصریح کرد: در مدت مشابه آن تنها چهار هزار و ،۵۰۰ هکتار از اراضی به سیستم آبیاری مجهز شده بود که این نشان‌دهنده توجه دولت به منابع آب و پایداری بخش کشاورزی بوده است.

.

*** ۳۶ هزار هکتار از اراضی استان تعیین تکلیف شد

.

در ادامه مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی استان گفت: در خصوص رفع تداخلات اراضی کشاورزی استان طی ۱۰ ماه امسال  که خوشبختانه شش هزار هکتار فراتر از تعهد سالانه رفته‌ایم و نتیجه این کار این بود که حدود سه هزار هکتار از اراضی ملی کسر و به مستثنیات و اراضی کشاورزی افزوده شد.

شهرام جزایری افزود: امسال برای ۶۵ هزار هکتار از عرصه‌های استان در خصوص قانون جامع حدنگار چهار میلیارد تومان از منابع ملی و یک میلیارد تومان از منابع استانی اخذ شد که امید است قانون حد نگار و طرح کاداستر طی پنج سال انجام شود و اعتبارات خوبی تزریق شود.

به گزارش خبرگزاری روستا ، در این مراسم به صورت نمادین از ۵۳ طرح و پروژه کشاورزی با اعتبار ۲۴ میلیارد تومان و اشتغال‌زایی ۲۵۷ نفر و بهره‌مندی ۲۳۹ خانوار در استان بهره‌برداری صورت گرفت.

انتهای پیام///

منبع
ایسنا
ارسال دیدگاه