کد خبر:63448
پ
۱۳۹۴۰۶۱۳۱۱۱۹۳۵۳۵۱۶۰۲۱۴۷۴
وزیر جهاد کشاورزی:

دغدغه‌های پس از تولید از مشکلات کشاورزان

وزیر جهاد کشاورزی: بازاریابی، نگه‌داری محصول و اشتغال پایدار از دغدغه‌های پس از تولید بوده که با تقویت تشکل‌ها‌، تعاونی‌ها و حذف دلالان این مشکل نیز مرتفع می‌شود.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان این‌که یکی از مشکلات کشاورزان دغدغه‌های پس از تولید است، اعلام کرد: بازاریابی، نگه‌داری محصول و اشتغال پایدار از دغدغه‌های پس از تولید بوده که با تقویت تشکل‌ها‌، تعاونی‌ها و حذف دلالان این مشکل نیز مرتفع می‌شود.

 

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا و عشایر ایران، «محمود حجتی» وزیر جهاد کشاورزی در خصوص مشکلات کشاورزان اظهار داشت: حذف واسطه‌ها و توسعه خدمات بعد از تولید در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی بوده و در این راه همه تلاش خود را به‌کار می‌بندیم. حجتی در حاشیه افتتاح طرح‌های شهرستان دره‌شهر افزود: با برنامه‌ریزی انجام شده، تلاش همکاران و بهره‌برداران، کشت محصولات در استان ایلام افزایش چشمگیری داشته است.

 

*** افزایش سطح زیر‌کشت گل نرگس در دره‌شهر/مشکلات کشاورزان

 

حجتی هم‌چنین با اشاره به افزایش سطح زیر‌کشت گل نرگس در دره‌شهر گفت: توسعه کشت دیم این محصول علی‌رغم کمبود بارندگی‌ها توانسته منبع درآمد و اشتغال‌زایی خوبی برای این شهرستان باشد. وزیر جهاد کشاورزی افزود: بیش از ۶۷۰ هکتار از اراضی دیم این منطقه با راندمان بالا و درآمد پایدار زیر کشت این محصول است که نشان از تلاش و کوشش بهره‌برداران این منطقه دارد. وی خاطر نشان کرد: برای افزایش سطح زیر‌کشت گل نرگس و افزایش اشتغال در این کار تسهیلاتی در اختیار بهره‌برداران قرار می‌گیرد.

 

به گزارش خبرگزاری روستا، وزیر جهاد کشاورزی به منظور بهره‌برداری از فاز اول آبیاری تحت فشار ارمو _چمژاب و بازدید از کشتزارهای گل نرگس این شهرستان و هم‌چنین حضور در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان، به ایلام سفر کرده است.

 

انتهای پیام///

منبع
وزارت جهاد کشاورزی
ارسال دیدگاه