کد خبر:63547
پ
inظdex
مدیر منطقه استان مرکزی:

بازیافت نفتکوره از لجن های دپو شده

مدیر منطقه استان مرکزی از بازیافت ۱۵۵ هزار لیتر نفتکوره از لجن های دپو شده در حوضچه های نگهداشت لجن با نظارت واحدهای کنترل کیفیت و مهندسی انبارنفت حبر داد.

مدیر منطقه استان مرکزی از بازیافت ۱۵۵ هزار لیتر نفتکوره از لجن های دپو شده در حوضچه های نگهداشت لجن با نظارت واحدهای کنترل کیفیت و مهندسی انبارنفت حبر داد.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا و عشایر ایران، عبدالله گیتی منش گفت: این بازیافت در راستای بهره وری و اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی و نیز پایبندی و رعایت اصول و موضوعات زیست محیطی به همت یکی از پژوهشگران منطقه ( علی چنانی ) انجام شده است.

گیتی منش اعلام کرد : این پژوهشگر موفق که به عنوان مسئول واحد بهداشت و محیط زیست منطقه نیز فعالیت دارد، با استفاده از روش غربالگری، شکست گرانروی مواد نفتی ویسکوز، کاهش کشش سطحی و چگالی نسبی مواد به دام افتاده در میان لجن های نفتی دپو شده موفق به بازیافت ۱۵۵ هزار لیتر فرآورده نفتکوره شد.

.

*** بازیافت ۲۲ هزار و ۵۰۰ لیترفرآورده نفتگاز 

.

مدیر منطقه در ادامه ضمن تقدیر و تشکر از طرح ارائه شده به اقدامات گذشته اشاره کرد و گفت : در تیرماه سال ۹۲ نیز مقدار ۲۲ هزار و ۵۰۰ لیترفرآورده نفتگاز از لجن های حاصل از لایروبی مخزن ۷۰۳ این منطقه با استفاده از روش ثقلی و دوفازی بازیافت شده که حائز اهمیت است.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد با اینگونه اقدامات می توان از هدر روی مقدار زیادی از فرآورده های نفتی مخلوط با لجن در بسیاری از انبارهای نفت جلوگیری کرد.

 به گزارش خبرگزاری روستا، گیتی منش در پایان ابراز امیدواری کرد: ضمن قدر نهادن به ایده های همکاران خلاق و نوآور از دستاوردهای پژوهشگران در بهبود فرآیندهای عملیاتی و افزایش بهره وری سازمانی بیش از گذشته استفاده کرد.

 

انتهای پیام///

منبع
شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی
ارسال دیدگاه