کد خبر:63203
پ
۲۴۳۶۴۵۹
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی زنجان:

ایجاد اشتغال روستایی در حوزه فناوری اطلاعات

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی زنجان: بی‌تردید در روستاها ظرفیت‌هایی داریم که با رشد این ظرفیت‌ها می‌توان در حوزه‌های دیگری از جمله فناوری اطلاعات ایجاد اشتغال کرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان اعلام کرد: بی‌تردید در روستاها ظرفیت‌هایی داریم که با رشد این ظرفیت‌ها می‌توان در حوزه‌های دیگری از جمله فناوری اطلاعات ایجاد اشتغال کرد.

 

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا و عشایر ایران، “شهرام طهماسبی” در خصوص فناوری اطلاعات در دیدار با هیئت‌ مدیره کانون کارآفرینان استان زنجان و بازدید از پارک علم و فناوری دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه بر این‌که اشتغال‌زایی روستایی را نباید منحصر به موضوعاتی از قبیل دامداری و کشاورزی دانست تاکید کرد.

 

وی با بیان اینکه متأسفانه یکی از دغدغه‌های حوزه اشتغال در برهه کنونی این است که زمان پخت در برنامه‌هایمان وجود نداشته و یا بسیار کمرنگ است، تصریح کرد: امروز نیازمند کار تیمی هستیم؛ چرا که کار تیمی باعث ایجاد هم‌افزایی در کارها می‌شود، این در حالی است که امروز از داشتن چنین ظرفیتی در کشور محروم هستیم.

 

*** لازمه تحقق اشتغال داشتن اقتصادی پویا و فعال/فناوری اطلاعات

 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان در ادامه لازمه تحقق اشتغال را داشتن اقتصادی پویا و فعال عنوان و اظهار کرد: آنچه مسلم است، این است که اشتغال نباید به‌عنوان هدف غایی تصور شود؛ چراکه ما باید به دنبال ایجاد ارزش‌افزوده باشیم و همین نگاه باعث ایجاد اشتغال پایدار در سطح کشور خواهد شد، زیرا زمانی‌که اقتصاد به مرحله پویایی برسد، آن‌‌وقت نیاز مبرم به نیروی انسانی خواهد داشت.

 

به گزارش خبرگزاری روستا،‌ رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان هم‌چنین یکی از راه‌های دست‌یابی به اشتغال پایدار را پیوند دادن کارآفرین با حوزه دانش‌بنیان دانست و در پایان خاطر نشان کرد: معتقدیم کانون کارآفرینان قادر است در این زمینه به‌عنوان حلقه اتصال عمل کرده و گام‌های مؤثری در راستای اقتصاد مقاومتی برداردند.

 

انتهای پیام///

منبع
مهر
ارسال دیدگاه