کد خبر:62740
پ
فرماندار ساوه
فرماندار ساوه:

ایجاد اشتغال و کارآفرینی مهم‌ترین کار برای روستاها

فرماندار ساوه: برای دستیابی به طرح توانمندسازی خانواده‌های روستایی، طرح‌های متقاضیان روستاها در اختیار هر بخش قرار دارد.

فرماندار ساوه با تاکید بر این که مهم‌ترین کار برای روستاها ایجاد اشتغال و کارآفرینی است، اعلام کرد: برای دستیابی به طرح توانمندسازی خانواده‌های روستایی، طرح‌های متقاضیان روستاها در اختیار هر بخش قرار دارد و پس از تائید و موافقت در کمیته اشتغال شهرستان به مرحله اجرا در می‌آید.

 

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا، “محمد بهاروند” فرماندار ساوه در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری این شهرستان، بر پیگیری طرح‌های روستایی توسط دستگاه‌های اجرایی برای ایجاد اشتغال و رونق تولید در روستاها تاکید کرد.

 

*** مسائل و مشکلات مربوط به طرح‌های اشتغال و کارآفرینی شهرستان ساوه

 

در این جلسه ضمن بررسی مسائل و مشکلات مربوط به طرح‌های اشتغال‌زایی شهرستان، طرح‌های مربوط به بخش کشاورزی شهرستان که ۴۵درصد از اعتبارات کل شهرستان از محل صندوق توسعه ملی را شامل می‌شود با اعتباری بالغ بر ۶ میلیارد تومان به تصویب رسید. وی دولت را موظف به توجه به روستاها برای تولید و اشتغال و نهایتا رفاه و ماندگاری روستائیان دانست که با ایجاد معاونت توسعه و اشتغال روستایی عمده فعالیت این مجموعه برای تقویت تولید و اشتغال روستایی است.

 

بهاروند افزود: با اعطای تسهیلات کم‌بهره در نقاط روستایی روند تولید و اشتغال تسریع یافته است و طرح‌های اشتغال‌زایی با بررسی در کارگروه مربوطه تصویب و اجرایی می‌شود.  وی به افزایش میزان اعطای تسهیلات حمایتی برای اشتغال روستایی اشاره کرد و گفت: با فعالیت دستگاه‌های متولی امر شاهد اشتغال فراگیر در روستاها هستیم و با مشارکت تمامی نهادهای حمایتی روند مهاجرت معکوس در روستاها متاثر از ایجاد اشتغال تسریع یافته است.

 
به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا، فرماندار ساوه توانمندسازی روستائیان را گامی در زمینه تولید و رونق اشتغال دانست و در پایان خاطر نشان کرد: توانمندسازی نیروی انسانی منجر به تقویت کارآفرینی شده و ضمن افزایش بهره‌وری، درآمد پایدار ایجاد خواهد کرد.

ایجاد اشتغال و کارآفرینی مهم‌ترین کار برای روستاها

انتهای پیام///

منبع
خبرگزاری صدا و سیما
ارسال دیدگاه