کد خبر:61331
پ
download-2-300×182

هوای پرندگان را در فصل سرما داشته باشیم

مدیرکل حفاظت محیط زیست تهران از شهروندان خواست تا در فصل سرما، از شکار و زنده‌گیری پرندگان و حیواناتی که به شهرها و روستاها پناه می‌آورند، خودداری کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست تهران از شهروندان خواست تا در فصل سرما، از شکار و زنده‌گیری پرندگان و حیواناتی که به شهرها و روستاها پناه می‌آورند، خودداری کنند.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا،“کیومرث کلانتری”، مدیرکل حفاظت محیط زیست تهران با بیان اینکه بارش نزولات آسمانی و برودت هوا در بعضی مناطق استان تهران آغاز شده است ، اظهار کرد: حفظ حیات وحش  وظیفه همگانی است و انتظار محیط زیست از شهروندان این است که از نزدیک شدن، زنده‌گیری و شکار حیوانات و پرندگانی که به علت سرما و گرسنگی در جستجوی مکانی امن‌تر به حاشیه روستاها و شهرها پناه می‌آورند، خودداری کنند و درصورت مشاهده حیوانات وحشی در مناطق شهری و روستایی موضوع را به نزدیک‌ترین اداره حفاظت محیط زیست اطلاع دهند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با اشاره به اینکه همواره در فصل‌های سرد سال بارش برف و برودت شدید هوا باعث می‌شود بسیاری از حیوانات و پرندگان، موقت از زیستگاه‌های خود در طبیعت فاصله بگیرند و به حومه شهرها و روستاها پناه آورند، گفت: حفاظت از حیات وحش علاوه بر اینکه به حفظ زیبایی‌های طبیعت و تعادل زیستی کمک می‌کند، ارزش اخلاقی بالایی دارد.

 

***خودداری از تعلیم دستی حیات وحش

 

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران از شهروندان درخواست کرد تا از هرگونه تعلیم دستی حیات وحش در فصل سرما خودداری و در حفاظت از آن‌ها با محیط‎بانان مناطق تحت مدیریت محیط زیست همکاری کنند.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا، فصل زمستان با همه زیبایی‌های وصف ناپذیرش برای شماری از گونه‌های جانوری به ویژه پرندگان ریز جثه مخاطراتی را به همراه دارد که از جمله آن‌ها می‌توان نایاب شدن مواد غذایی را عنوان کرد و با توجه به کمبود امکان یافتن غذا هنگام پوشیده شدن سطح زمین با برف می‌طلبد دوستداران طبیعت حتی‌الامکان دانه‌های مغذی با کالری بالا شامل گندم، ارزن یا نان خشک را در دسترس پرندگان قرار دهند.

 

انتهای پیام///

منبع
ایسنا
ارسال دیدگاه