کد خبر:61186
پ
۹۰-۱-۷۱۱x473
مدیر شرکت آب و فاضلاب روستایی مرکزی:

وضعیت آب شرب روستایی در استان مرکزی

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان مرکزی شاخص بهره‌مندی از آب شرب روستایی در استان مرکزی را ۸۲٫۳۱ درصد اعلام کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان مرکزی شاخص بهره‌مندی از آب شرب روستایی در استان مرکزی را ۸۲٫۳۱ درصد اعلام کرد و اعلام کرد: این در حالی است که میانگین شاخص بهره‌مندی از آب شرب در سطح کشور حدود ۷۲ درصد است.

 

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا، “یوسف عرفانی‌نسب” گفت: حدود چهار درصد مشترکین شرکت آب و فاضلاب روستایی این استان، ۲۰ درصد حجم آب تولیدی در استان را مصرف می‌کنند. عرفانی‌نسب در گفت‌وگو چهار درصد جمعیت روستایی استان مرکزی را پرمصرف اعلام کرد که میزان مصرف آنان بسیار فراتر از الگوی مصرف است.

 

وی با اشاره به اینکه میزان الگوی مصرف برای هر فرد در شبانه روز ۱۵۰ لیتر منظور شده است، گفت: این میزان به‌طور استاندارد برای هر فرد ماهانه ۴٫۵ متر مکعب است. عرفانی‌نسب با اشاره به کاهش میزان نزولات آسمانی در سال جاری که طی چند دهه گذشته بی‌سابقه بوده است، گفت: در صورتی که شاهد صرفه‌جویی در مصرف آب شرب به میزان ۱۰ الی ۲۰ درصد نسبت به گذشته باشیم، مشکلی در تامین آب شرب روستائیان به‌وجود نخواهد آمد.

 

*** قدمت شبکه آبرسانی روستایی استان مرکزی/آب شرب روستایی

 

وی مشترکین استان مرکزی را مشتمل بر ۷۷ درصد نقاط شهری و ۲۳ درصد نقاط روستایی بیان کرد که بیشترین جمعیت روستایی آن با ۷۷ درصد در شهرستان خنداب و کمترین آن با هشت درصد در شهرستان محلات قرار دارد.

 

مدیر عامل آبفار مرکزی قدمت شبکه آبرسانی روستایی استان مرکزی را بیش از ۲۰ سال عنوان کرد و اعتبار مورد نیاز برای مرمت و بهسازی یک هزار و ۳۰۰ کیلومتر تاسیسات فرسوده آبرسانی روستایی را حدود ۵۸۵ میلیارد ریال دانست و گفت: برای بازسازی ۱۰۵ کیلومتر طول شبکه آب روستایی در سال جاری افزون بر ۴۷ میلیارد ریال هزینه شده است.

 

وی به فرسودگی ۴۳ درصد از ۶۸۶ مخزن ذخیره آب شبکه روستایی استان نیز اشاره کرد و افزود: بیشترین حجم مخازن فرسوده در شهرستان آشتیان و کمترین آن در شهرستان شازند واقع شده است و عمده دلایل بروز فرسودگی شامل انشعابات غیرمجاز و عمر بالای تاسیسات شبکه توزیع است که منجر به هدرررفت آب آشامیدنی و پرت منابع آبی می‌شود و کار اصلاح و توسعه شبکه با هدف مدیریت مصرف آب و کاهش هدررفت آن  نیز باعث متعادل کردن فشار آب مصرفی مشترکان اجرایی می‌شود.

 

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا، عرفانی‌نسب کل مشترکین تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب روستایی استان مرکزی را ۱۴۶ هزار و ۸۱۸ اشتراک اعلام کرد.

 

انتهای پیام///

منبع
ایسنا
ارسال دیدگاه