کد خبر:61286
پ
۶۶۳۵۸۲-۳۰۰x214
مدیر صندوق بیمه روستائیان آذربایجان غربی:

ضرورت گسترش بیمه روستاییان

مدیر صندوق بیمه روستائیان و عشایر آذربایجان غربی: مهم‌ترین اهداف این صندوق جلوگیری از مهاجرت روستایی به شهرها و تامین امنیت اجتماعی است.

مدیر صندوق بیمه روستائیان و عشایر آذربایجان غربی روز پنج‌شنبه در گفت‌و‌گو با اشاره به ضرورت گسترش بیمه‌های اجتماعی روستائیان، افزود: مهم‌ترین اهداف این صندوق جلوگیری از مهاجرت روستایی به شهرها، کاهش فاصله طبقاتی، کاهش محرومیت مناطق روستایی و تامین امنیت اجتماعی است.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا، “یونس معزز” در خصوص گسترش بیمه‌های اجتماعی روستائیان با بیان این که میزان حق بیمه برای هر نفر به‌صورت سالیانه و از ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار ریال تا چهار میلیون و ۸۰۰ هزار ریال بستگی به نوع درآمد روستائیان تعیین می‌شود، اظهار کرد: از ویژگی‌های مهم این صندوق، پرداخت ۲ برابری حق بیمه توسط دولت و امکان جابه‌جایی سوابق به بیمه تامین اجتماعی است.

 

*** حدود ۲۲ درصد افراد حائز شرایط زیر پوشش بیمه‌های اجتماعی روستائیان و عشایر هستند

 

مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر آذربایجان غربی با بیان این که حدود ۲۲ درصد افراد حائز شرایط زیر پوشش صندوق اجتماعی روستائیان و عشایر هستند، گفت: بیش از ۷۰ هزار نفر زیر پوشش صندوق بیمه روستائیان و عشایر این استان قرار دارند. مدیر صندوق بیمه روستائیان و عشایر، گفت: تفاهم نامه‌ای با اتحادیه زنبورداران سراسر کشور امضا شده که طی آن تمام زنبورداران استان نیز می‌توانند با اخذ نامه از سازمان زنبورداران و با مراجعه به کارگزاران، زیر پوشش این صندوق قرار بگیرند.

‘معزز’ در خصوص تعداد افراد زیر پوشش این صندوق در مهاباد نیز گفت: تاکنون چهار هزار و ۸۲۰ نفر زیر پوشش صندوق بیمه روستایی و عشایر مهاباد قرار گرفته‌اند و ۴۲ نفر از مزایای فوتی، از کار افتادگی و بازنشستگی پیش از موعد استفاده می‌کنند. وی با بیان این که امسال ۸۰۰ نفر به افراد زیر پوشش مهاباد اضافه شده است، اظهار کرد: این تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲٫۵ برابر افزایش یافته است. معزز گفت: ۱۶۴ کارگزار در آذربایجان غربی و چهار کارگزار در شهرستان مهاباد فعالیت می‌کنند.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا، شهرستان مهاباد با ۲۳۷ هزار نفر جمعیت با ۱۹۵ روستا و ۷۰ هزار نفر جمعیت روستایی در جنوب آذربایجان غربی قرار دارد.

 

انتهای پیام///

منبع
ایرنا
ارسال دیدگاه